علی الهیارترکمن روز دوشنبه در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار در مدرسه تربیت و نبوت آق قلا اظهار داشت: یکی از برنامه های ویژه وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، آماده سازی مدارس آسیب دیده از سیل بود که بر این اساس از پایان خرداد ماه آماده سازی مدارس و ساماندهی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در مناطق سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان و مناطق زلزله زده کرمانشاه هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نیست و با استفاده از همه توان و ظرفیت کشور، فرصت علم آموزی برای آینده سازان کشور فراهم شد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی مراکز فرهنگی در شهرستان سیل زده آق قلا اظهار داشت: در این شهر با استفاده از ظرفیت حمایت خیرین و تزریق بیشتر اعتبارات دولتی، مراکزی برای تقویت شاخصه های فرهنگی دانش آموزان احداث خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به جذب نیروهای حق التدریسی، پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی گفت: در شهریور ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانون استخدام پیمانی این نیروها را بر اساس سهیمه  و اولویت مصوب کرد و ۱۰ روز قبل نیز دولت آن را به تصویب رساند که استفاده از این نیروها در گرو صدور مجوز سازمان برنامه و بودجه است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش ۱۲۲ هزار نفر نیروی واجد شرایط دارد که اگر این نیروهای حق التدریسی و پیش دبستانی باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی را سپری کنند، در صورت قبولی و داشتن نمره و احراز شرایط، تبدیل وضعیت خواهند شد.

الهیارترکمن  ادامه داد: نیروهای حق التدریس نهضت سوادآموزی هم باید در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب لازم و گذراندن دوره یکساله تبدیل وضعیت می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در سال تحصیلی جدید سه هزار و ۶۰۰ سرباز معلم جذب آموزش و پرورش شده و از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.