به گزارش ایرنا قاسم ساعدی روز پنجشنبه در بیست و یکمین همایش خیرین مدرسه ساز خوزستان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، افزود: اگر قرار بر استفاده از نیروهای خرید خدمات آموزشی باشد همان بهتر که کلاس های درس در مهر و آبانماه به علت نبود معلم تعطیل باشند.

وی اظهار داشت: خوزستان حدود ۲ میلیون دانش آموز دارد اما همچنان شاهد کمبودهای بسیاری در حوزه آموزش و پرورش این استان هستیم درواقع خوزستان درصد کمی از شاخص های آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آیینه سیاسی همه دولت ها است بیان کرد: خوزستان دارای مشکلاتی همچون ریزگردها، سیل و چالش های دیگر است اما در کنار آن با مشکل دیگری نظیر کمبود معلن نیز مواجه است و ۲ ماه ابتدایی سال تحصیلی برخی کلاس ها معلم ندارند.

به گفته ساعدی درحال حاضر کمبود نیروی آموزشی را می توان از طریق جذب نیروهای پیش دبستانی جبران کرد.

وی درخصوص آمار بالای درخواست مهاجرت معلمان از خوزستان افزود: تعیین لایحه ای از سوی دولت (با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش) برای مناطق مرزی و کم برخودار به منظور جلوگیری از مهاجرت معلمان قطعا تاثیرگذار است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از وضعیت نامناسب مدارس روستایی در خوزستان گفت:هنوز در برخی از روستاهای اهواز مدارس متوسطه اول و دوم برای تحصیل دختران وجود ندارد.

آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این همایش گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نظام آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و نیازمند توجه ویژه است.

سید عبدالنبی موسوی فرد بیان کرد: در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش خوزستان مشکلات بسیاری داریم و همچنان برخی مدارس سرویس بهداشتی ندارند.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در آموزش و پرورش تاکید کرد: توجه به آموزش و پرورش سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، البته دولت های مختلف در این حوزه کار کرده اند اما انتظار می رود توجه ویژه ای به خوزستان شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: از وزرات آموزش و پرورش انتظار داریم که جایگاه علمی خوزستان را ارتقاء دهد تا این استان بار دیگر مانند سایر حوزه ها بدرخشد.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه فرهنگیان گفت: یک دانشگاه فرهنگیان در مرکز خوزستان وجود دارد که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند از این رو وزیر آموزش و پرورش باید برای رفع این مشکلات گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: بیش از یکصد مدرسه خوزستان در سیل اخیر آسیب دیده اند باید توجه خیران مدرسه ساز را به این مدارس جلب کرد.

/٦٠٦٤/۹۸۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.