سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: باتوجه به اینکه مرکز اوتیسم کرمانشاه در یک فضای اداری قرار دارد این استان را هم جزء استان‌های بدون مرکز اوتیسم به حساب می‌آوریم و با کمک خیرین این مرکز در کرمانشاه ساخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۷ مرکز ویژه اوتیسم در کشور افزود: بیش از ۲ هزار دانش‌آموز اوتیسمی در کشور داریم ولی در نظام پرداخت معلم‌های اوتیسمی مشکل داریم.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: برای دانش‌آموزان استثنایی میانگین هزینه در ابعاد مختلف، فضا، تخصص معلم، وقت و هیجان باید پنج برابر دانش‌آموزان معمولی باشد.

حسینی، سیاست وزارت آموزش‌ و پرورش را حرکت از سمت تفکیک به تلفیق و از سمت تلفیق به فراگیری عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم همه دانش‌آموزان را با هم آموزش دهیم به نفع همه آنهاست و دلیلی ندارد دانش‌آموزی که مشکل جسمی حرکتی دارد، نابینا یا ناشنواست به صورت جداگانه به مدرسه برود.

وی با اشاره به اینکه ۷۳ هزار دانش‌آموز استثنایی امروز به صورت فراگیر تحصیل می‌کنند، گفت ۱۲ هزار مدرسه در کشور دانش‌آموزان را به صورت فراگیر آموزش می‌دهند و از سال ۹۲ تاکنون تعداد دانش‌آموزان فراگیر ۸۲ برابر شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، هزینه ایاب‌ و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون اعتبار سرویس ایاب‌ و ذهاب این دانش‌آموزان،۴۲ برابر شده است.

۱۲ هزار مدرسه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استثنایی را آموزش می‌دهند.

سه هزار و ۹۱۷ دانش‌آموز زیرپوشش آموزش‌ و پرورش استثنایی در استان کرمانشاه قرار دارند که ۴۱۵ نفر کار آموزش آنها را انجام می‌دهند.

تعداد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استان کرمانشاه، هزار و ۵۴۱ نفر و تعداد دانش‌آموزان تلفیقی، فراگیر استان، ۲ هزار و ۳۷۶ نفر است.

در استان کرمانشاه تعداد کل مراکز و مدارس مستقل و همچنین کلاس‌های ضمیمه، ۷۶ مرکز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.