علی اکبر عباسی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جنگل‌کاری اراضی در راستای حفظ و احیای پوشش جنگلی اجرا می‌شود که اعتبار اختصاص یافته برای این طرح یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است. 

وی به افزایش منابع ارزشمند جنگلی دامغان اشاره کرد و گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، در این زمینه خواستار افزایش اعتبار و مشارکت بیش از پیش مردم است. 

عباسی راد ادامه داد: اجرای این طرح با توجه به موقعیت هوایی مناسب منطقه کلاته رودبار و بارش های فصلی، در این شهر اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: ۱۶ هکتار از اراضی بوستان پیرخوشدر و ۲۰ هکتار از اراضی ملی ورودی شهر کلاته رودبار زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند. 

عباسی راد اضافه کرد: در اجرای این طرح ملی، گونه‌های گل محمدی، زبان گنجشک، اقاقیا، توت و سنجد، به تعداد یک هزار اصله کشت می‌شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان اظهار داشت: اجرای این طرح نقش بسیار مفیدی در کاهش رواناب‌های فصلی، فرسایش خاک، ایجاد فضای سبز و نشاط‌انگیز برای گردشگران و مردم محلی به دنبال دارد.

مساحت جنگل‌های شهرستان دامغان هم‌اکنون حدود ۸۳ هزار هکتار است که با اجرای این طرح به ۱۱۹ هکتار افزایش می‌یابد.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.