اسفندیار خزائی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار نهاوند با اشاره به اهمیت طرح های منابع طبیعی در حفظ منابع پایه آب و خاک بیان کرد: برای کاشت این نهال‌ها چهار میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: همچنین علاوه بر توسعه جنگل‌ها با کاشت نهال، امسال در مراتع شهرستان ۲۰۰ هکتار بذرپاشی به منظور افزایش پوشش گیاهی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: با افزایش جنگل‌ها و پوشش گیاهی علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهرستان و تلیطف هوا، خطر سیل و فرسایش خاک کم شده و حوزه های آبخیز جنگلی با چشم انداز منظر زیبا برای استفاده مردم و گردشگران مهیا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: برای توسعه جنگل‌ها به دنبال کاشت درختانی با مصرف آب کمتر هستیم و بیشتر نهال درختان بلوط، زالزالک، ارژن، داغ داغان و بادام کاشته می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز در این دیدار گفت: جنگل ها و مراتع سرمایه های ملی و میراث ماندگار برای نسل آینده است و حراست و حفظ آنها وظیفه ای عمومی است.

مرادی ناصری افزود: برای توسعه فضای سبز در این شهرستان، منابع طبیعی با کمک سایر دستگاه ها ی اجرائی و همیاران طبیعت ۲۰۵ هکتار جنگلکاری انجام می دهد که همه دستگاه ها باید در این طرح منابع طبیعی را یاری کنند.

امسال اجرای یک هزار هکتار جنگلکاری در استان همدان هدفگذاری شده است که هدف منابع طبیعی به ۲ برابر رساندن این میزان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.