عباس رستمی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مصوبه شورای استاندارد استان سمنان، نظارت و به‌روزرسانی استاندارد آسانسور در ساختمان‌های دولتی و عمومی استان برعهده اداره کل استاندارد است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل استاندارد سمنان در بررسی ارزیابی کیفیت و نحوه خدمات‌رسانی آسانسور در ساختمان‌های شخصی تکلیفی ندارد و شرکت‌های نصب کننده نسبت به هرگونه خرابی در این بخش مسئول هستند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ آسانسور در ساختمان‌های دولتی، عمومی و شخصی استان نصب می شود و براساس قانون، دریافت تاییدیه تکمیل ساختمان و پایان کار نیازمند ارزیابی و تایید نهایی استاندارد آسانسور است.

رستمی اضافه کرد: ۲۴۶ نوع ارزیابی برای اعطای نشان و تایید استاندارد آسانسور انجام می شود و استاندارد در این محصول اجباری است.

وی تصریح کرد: در یکسال گذشته ۱۶۰ ساختمان در استان سمنان تاییدیه به‌روزرسانی استاندارد آسانسور دریافت کردند و این روند با استقبال اداره‌های دولتی و شرکت‌های خدمات‌رسان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد از آسانسورها در مکان‌های عمومی و دولتی استان دارای تاییدیه به‌روزرسانی استاندارد است که این امر به خدمات‌دهی مطلوب‌تر به اقشار مردم در زمان مراجعه به اداره‌ها کمک می کند.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.