عباس رستمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تحریم ها احتمال واردات کالاهای غیراستاندارد در کشور محتمل است که با برنامه ریزی های اصولی و نظارت های بیشتر از ورود این کالاها به واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: حفظ کیفیت کالاهای تولیدی و جلوگیری از کم فروشی همواره در دستور کار واحدهای صنعتی استان سمنان است و با اجرای دقیق فرایند استاندارد در بنگاه های اقتصادی سمنان، اداره کل استاندارد دغدغه بسیار کمی از این حیث دارد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه های همکار به تسریع روند آزمایش ها و اعطای مجوز برای ادامه فعالیت های واحدهای تولیدی کمک می کند و اداره کل استاندارد در شرایط تحریم برای رونق اقتصادی در کنار بخش صنعت و تولید است.
رستمی اضافه کرد: اداره کل استاندارد سمنان همکاری خوبی با آزمایشگاه های خارج از استان دارد و مراحل نمونه گیری و ارزیابی کیفیت با برنامه ریزی اصولی در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
مدیرکل استاندارد استان سمنان با اشاره به اینکه توجه به تولید کالای باکیفیت رکن مهم اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است، گفت: استاندارد سمنان از اجرای طرح های توسعه ای و ایجاد طرح های اشتغال آفرین در این بخش استقبال می کند.
به گزارش ایرنا، 950 محصول تولیدی واحدهای صنعتی در سمنان دارای پروانه استاندارد است؛ در استان 21 آزمایشگاه در بخش های مختلف نمونه گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می دهند و 30 آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند.
شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.