عباس رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر دستکم 950 کالای تولیدی در استان سمنان نشان استاندارد دارد که افزایش آمار اعطای این پروانه با رعایت ضوابط و اصول تولید کالا فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: سالانه بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن موارد استاندارد پروانه این بخش را از دست می دهند اما در تناسب آن تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی با رعایت اصول کیفیت در تولید نشان استاندارد را دریافت می کنند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت اعطای نشان استاندارد به 150 واحد صنعتی در سالجاری در استان وجود دارد، گفت: به صورت هفتگی پرونده واحدهایی که شایسته دریافت نشان استاندارد هستند با برگزاری نشست های تخصصی ارزیابی می شود.
رستمی تصریح کرد: تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی با توجه به رویکردهای مهم علمی و استاندارد امکانپذیر است و صاحبان واحدهای صنعتی به این رویکرد اصولی توجه ویژه داشته باشند.
وی تصریح کرد: سالانه چهار مرتبه برای ارزیابی کیفیت کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی استان نمونه برداری می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با بنگاه های اقتصادی متخلف برخورد می شود.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: از سوی دیگر واحدهای صنعتی که در مسیر استاندارد حرکت می کنند از سوی این اداره کل تشویق و مجوز نشان استاندارد آنان تمدید می شود.
به گزارش ایرنا، شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.