حجت الاسلام علی شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در انتقال آیین‌های سنتی و مذهبی به نسل‌های آینده نباید واژه و موسیقی‌های بی‌معنا و غیراعتقادی نهادینه شود و اتخاذ این رویکرد با اصل تعزیه‌خوانی منافات دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته در برگزاری تعزیه استفاده از انواع عروسک کاربرد داشت که برگزاری نمایش‌های از این دست به نوعی حرمت‌شکنی و بی‌توجهی به جایگاه ائمه اطهار(ع) است.

وی اضافه کرد: استفاده از اشعار دقیق و بهره‌گیری از روایت‌های مستند باید در دستور کار تعزیه‌خوان‌ها قرار گیرد و نباید با بیان حرف‌های غیرمستند اصل این آیین معنوی به حاشیه برود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در روزهای گذشته آیین تعزیه‌خوانی در ده‌ها شهر و روستای سمنان برگزار شد که براساس پیش‌بینی‌ها این طرح تاپایان ماه محرم ادامه می یابد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری آیین‌های مذهبی مانند تعزیه و علی‌خوانی یاداوری دلاورمردی و رشادت‌های ائمه اطهار(ع) است و باید از طریق نمایش‌های از این دست عزت و اقتدار امامان معصوم(ع) به نسل‌های آینده منتقل شود.

شکری تصریح کرد: آیین تعزیه در بسیاری از نقاط استان سمنان مرسوم است و در ماه محرم برای بیان مصیبت‌های امام حسین(ع) و یاران با وفایشان این نمایش معنوی اجرا می شود.

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا از سوی افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود و این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی-شیعی و بیشتر درباره شهادت امام حسین (ع) و مصائب اهل بیت (ع) است.

تعزیه در ۵۲ نقطه استان سمنان اجرا می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.