شهید اشتری، یادگار ابوالقاسم و محبوبه، نهم دی ۱۳۴۷ در شهر ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار  در خانواده‌ای  مومن متولد شد.
این شهید بزرگوار، چابک، تیزهوش و در دوران مدرسه از شاگردان ممتاز بود و همواره الگویی برای هم سن و سالانش در پایبندی به احکام اسلامی بود.

شهید اشتری کم سن و سال بود که شروع جنگ تجمیلی تاب ماندن در مدرسه را از او گرفت و در حالی که محصل بود، شوق درس خواندن را رها کرد و رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید والامقام، اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه گرمسار تیپ ۲۱گردان کربلا به یاری همرزمانش در میدان جنگ شتافت و در مسئولیت‌های مختلف مانند کمک آر پی چی زن در دفاع از خاک میهن اسلامی ایفای نقش کرد.

شهید اشتری پس از چندین ماه رشادت و دفاع جانانه  از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان، سرانجام در بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴ در عملیات غرورآفرین والفجر هشت در منطقه  اروند رود جزیره بوارین در اثر اصابت ترکش به سر، به مقام بلند شهادت نائل گشت.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار، در گلزار شهدای زادگاهش در ایوانکی به خاک سپرده شد.

شهید اشتری در بخشی از وصیت‌نامه خود گفته است:  به نام آن کس که ما را زنده کرد و روزی داد و سپس ما را می میراند. هدف دیدار روی اوست، خونم به نام او در جریان است، نفسم به یاد او فرو می رود و دوباره باز می گردد. منزلگهم خانه اوست، قلبم به نام او در طپش است، قدمم به فرمان او پیش می رود و روحم به سوی او پرواز می کند. قلبم به یاد او آرام می گیرد، کسی را که احساس می کنم با ذره ذرة قلبم با تکه تکه بدنم، با تمام وجودم و اعضا و جوارحم احساسش می کنم، ولی زبانم قاصر از بیانش است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.