محمد دستورانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: در سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی و تجهیز مدارس استان سمنان تامین اعتبار شد که انتظار می‌رود این رویه اصولی برای سال‌های آینده هم ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور به دلیل کمبود اعتبار در سال تحصیلی جدید غیرممکن به نظر می‌رسد که از استاندار و مسئولان مربوط می‌خواهیم که با رفع چالش کمبود اعتبار برای اعزام دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: این اداره کل از اعزام‌های سال گذشته راهیان نور پنج میلیارد ریال به بخش‌های مختلف بدهکار است که باید با تخصیص اعتبار برای رفع این چالش اقدام کرد.

دستورانی اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در برگزاری رویدادهای ملی ورزشی در استان در بخش دانش‌آموزی با اداره کل آموزش و پرورش چندان همکاری ندارند و در مسابقات ورزشی دانش آموزی دختران کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هزینه قابل توجهی برای در اختیار قرار دادن سالن ورزشی از آموزش و پرورش درخواست کرد.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۸۶ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و ۱۴ درصد در مناطق روستایی استان سمنان تحصیل می کنند و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نوآموز در تابستان امسال در سنجش سلامت برای ورود به مدارس شرکت کردند.

مدیرکل آمورش و پرورش استان سمنان گفت:  ۱۳ هزار بی‌سواد در استان سمنان وجود دارد که در سال جاری برای باسوادی چهار هزار نفر اقدام می شود.

در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان یک‌هزار و ۱۶۲ مدرسه با پنج هزار و ۷۳۳ کلاس درس و هشت هزار و ۵۰۰ معلم پذیرای ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز خواهد بود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.