به گزارش ایرنا، نخستین روز درس در اول مهر و روز مهرورزی است. روز آفتاب، روز شکفتن احساس، روز زمزمه و لبخند، روز آشنایی دانش آموزان با کتاب، معلم، درس و دنیای تازه است. آفتاب نخستین روز مهر طلوع می کند. مهر آنقدر بوی بهار می دهد که پاییزی بودن آن به یاد نمی آید. مهر فصل خشکیدن و زرد شدن و ریختن نیست. آغاز روئیدن کتاب بر ساقه دستهاست.
220 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل می شوند که از این تعداد روز گذشته 9 هزار و 236 نوآموز دختر و 9 هزار و 298 نوآموز پسر تحصیلات خود را در کلاس اول آغاز کردند.
به گفته کارشناسان، کیفیت نظام آموزشی ارتباط مستقیمی با امکانات مدارس و محیط تحصیل دارد؛ به عبارتی دیگر وجود فضا و زمان مناسب و کافی نخستین نیاز در یادگیری است.
بنابراین یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود ایجاد محیط آموزشی مناسب در مدارس کشور است. در همین راستا دولت تدبیر و امید طی 5 سال گذشته تلاش کرده تا با ایجاد محیطی مناسب برای تحصیل دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم کشور زمینه رشد و ارتقای نظام آموزشی کشور را فراهم آورد.
دولت از سال 92 تاکنون موفق به ایجاد و بهره برداری از 137 مدرسه و مرکز آموزشی در چهارمحال و بختیاری شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون 616 کلاس درس با زیربنای 95 هزارمترمربع با اختصاص اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در استان احداث کرده است.
حمیدرضا براتی افزود: در این مدت تلاش شد تا در مناطق روستایی و محروم استان که بیشتر در شهرستانهای کوهرنگ، اردل و لردگان قرار دارند مدرسه سازی شود.
وی همچنین از استانداردسازی 2 هزار و 300 کلاس درس در همین مدت خبر داد و گفت: 350 هزارمترمربع فضای آموزشی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال بازسازی و استانداردسازی شده است.
براتی تصریح کرد: همچنین 120 فضای آموزشی با 700 کلاس درس در استان نیازمند بازسازی است که با تامین اعتبار و کمک مجمع خیرین مدرسه ساز در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس را از دیگر اقدامات مهم دولت در حوزه آموزش دانست و گفت: استاندارسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس از سال 92 در کشور آغاز شد.
براتی ادامه داد: در همین مدت 600 مدرسه در قالب 2 هزار و 300 کلاس درس در استان استانداردسازی شد.
وی با بیان اینکه نبود سیستم های سرمایشی استاندارد در استان در سال های گذشته مشکلات و خطرات بسیاری برای دانش آموزان بهمراه داشت، خاطرنشان کرد: به سبب ماهیت کوهستانی و سردسیر بودن استان می طلبید تا این کاستی برطرف شود و این امر به همت دولت تدبیر و امید محقق شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به آغاز به تحصیل 220 هزار دانش آموز در استان اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در مقایسه با سال تحصیلی گذشته از رشد 3 درصدی برخوردار است.
بهروز امیدی افزود: پوشش تحصیلی در شهرها بصورت صد درصد و در روستاها در مقطع ابتدایی 99.6 درصد و در مقطع متوسطه 87 درصد است.
وی با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در مدرسه سازی تصریح کرد: با وجود اهتمام ویژه دولت همچنان 88 فضای آموزشی در قالب 772 باب کلاس درس در استان کمبود داریم که رفع این نیاز همکاری خیران نیکوکار با دولت را می طلبد.
امیدی با اشاره به آماده سازی یک هزار و 600 مدرسه برای آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: 35 درصد این مدارس در مناطق شهری و 65 درصد آن در روستاها واقع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پروژه مهر در مدارس استان خاطرنشان کرد: آماده سازی فضای فیزیکی مدارس، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، تامین وسایل گرمایشی استاندارد و مناسب برای مناطق سخت گذر، تکمیل پروژه های نیمه تمام و نوسازی و شاداب سازی مدارس در قالب این طرح در استان انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر فراهم سازی محیط امن و شاداب برای دانش آموزان اظهار داشت: مسئولان و متولیان امر باید با ایجاد امید و نشاط در مدارس، بهره وری نظام آموزشی را ارتقا دهند.
جعفر مردانی افزود: آموزش و پرورش از ارکان مهم و مساله اصلی نظام است و اگر بتوان تمام زیرساخت های آن را بخوبی ایجاد کرد بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود.
وی با تبریک فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، بر همکاری همه نهاد و دستگاه های خدمات رسان با اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های خدمات رسان، امنیتی، شهرداری ها و دهیاری ها با تمام توان و ظرفیت در خدمت آموزش و پرورش باشند و همکاری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پاکسازی معابر و فضای پیرامون مدارس، نظارت بر سرویس های دانش آموزی، نظارت بر مسائل بهداشتی مدارس، شناسایی خانواده های بی بضاعت برای کمک و وصل شدن انشعابات قطع شده مدارس از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای فصل بازگشایی مدارس استان است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.