حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر فضیلت عصر سه‌شنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی در سال ۵۷ در استان سمنان ۷ نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های الکترونیکی غیربرخط در سال ۵۷ در استان سمنان فعالیتی نداشته‌اند، بیان کرد: رسانه های الکترونیکی غیر برخط در سال ۹۷ به ۴ رسانه افزایش داشته است.

فضیلت تعداد پایگاه های خبری را از صفر در سال ۵۷ به ۱۴ پایگاه در سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: در سال ۵۷ در استان سمنان تنها یک خبرگزاری فعال بوده است و در حال حاضر ۱۴ خبرگزاری در این استان فعالیت دارند.

وی تعداد دکه های روزنامه فروشی در استان سمنان در سال ۵۷ را ۱۵ دکه و این تعداد را در سال ۹۷ شامل ۳۲ دکه بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه نخستین دوره آموزشی خبرنگاری در قالب طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال گذشته در این استان برگزار شد، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این دوره آموزش خبرنگاری ویژه اعضای کانون مساجد در کلاس آموزشی مجتمع فرهنگی و هنری مهر شاهرود برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با مباحث عمومی و تخصصی خبرنگاری آشنا شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ضرورت ورود رسانه ها به ویژه برای تقویت مطالعه، بیان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه باید به یک فرهنگ عام در بین رسانه ها تبدیل شود و رسالت ایرنا در این میان بسیار سنگین است.

وی اضافه کرد: معرفی کتاب برای ترویج مطالعه، کتاب و کتابخوانی از ضرورت های مهم جامعه امروز است و این خلا باید از سوی رسانه ها پر شود.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایران را روز خبرنگار نامیده اند.

۸۴۰۸/۹۸۹۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.