به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: هیچگاه جهان و جغرافیای جهان اسلام به این اندازه مورد تهاجم فرهنگی دشمن قرار نگرفته که باید با تمام توان در مقابل این حمله ها ایستادگی کرد.
وی تصریح کرد: امروز دشمن با استفاه از شیوه های جدید و مدرن و با اعتبار بالا با همه توان اقدام به تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام می کند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: در تهاجم سخت مرزها و در تهاجم نرم فرهنگی جان ها مورد تهاجم قرار می گیرند که باید هوشیار بود و به صورت جهادی و دانش بنیان در مقابل دشمن عمل کرد.
وی در باره اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت: ما مسئول حفظ فرهنگ عمومی اسلامی جامعه هستیم و کوچکترین ضعف آماری مسئولیت ما را سنگین می کند.
صفایی بوشهری افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تشکیل نشست های مختلف، کارگروه های تخصصی و کارهای علمی و پژوهشی فعالیت خوبی دارد.
وی تاکید کرد: مصوبه های شورای فرهنگ عمومی برحسب قانون باید اجرا شود.
امام جمعه بوشهر گفت: نقشه جامع فرهنگی دراین استان براساس نگاه آمایشی تهیه و مورد بازبینی و به روز شدن است.
استاندار بوشهر گفت: انقلاب ایران با پرچمداری عالم مبارزی که برای احیای هویت دینی و اسلامی قیام کرد به پیروزی رسید و امروز منشا تحولاتی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شد.
عبدالکریم گراوند افزود: جمهوری اسلامی با بلند کردن پرچم استقلال خواهی، عزت طلبی و استقرار نظامی براساس دین مستقر و با حکومت هایی با سیاست های استکباری همخوانی ندارد.
وی بیان کرد: در شرایطی که دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی مستقر شد.
گراوند با تاکید براینکه این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است گفت: به حرمت خون شهیدان راه استقلال ایران اسلامی تداوم می یابد و دشمن آرزوی تنها ماندن نظام را به گور خواهد برد.
وی با تاکید براینکه ما قدردان ملت ایران هستیم گفت: به پاس قدردانی ازمردم متعهد ایران اسلامی، مسئولان باید با همه وجود خدمتگزار مردم باشند.
گراوند اضافه کرد: کشور در آستانه ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب، نیازمند اتحاد و همبستگی گروه‌های مختلف سیاسی است و نباید نگرش‌های سیاسی زمینه ای برای اختلاف در کشور شود.
وی تاکید کرد: اتحاد و انسجام زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد امروز نیز برای تداوم آن نیازمند اتحاد و یکپارچگی در جامعه هستیم.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مقوله فرهنگ‌ هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر است، گفت: با توجه به این که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشترین تاثیرگذاری در عرصه فرهنگ عمومی دارند باید با در دست گرفتن این فضا، زمینه خدمت‌گذاری بیشتر به مردم در حوزه فرهنگی انجام شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.