منوچهر فخری روز شنبه در نشست بررسی ایجاد بازارچه محلی در استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری افزود: برای برخی افراد رانندگی در جاده یک جاذبه است و ایجاد بازارچه‌های محلی در ورودی و خروجی شهرها موجب استفاده از ظرفیت مسافران عبوری از جاده‌های استان‌ می‌شود.
وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که شناسایی و معرفی نشده، ادامه داد: شهرستان‌های استان هر کدام دارای برند و جاذبه ای خاص است که توجه و معرفی بیش از پیش این جاذبه‌ها، موجب رونق صنعت گردشگری می‌شود.
به گفته فخری، شهرستان دامغان با استفاده از برند پسته و شاهرود نیز با استفاده از ظرفیت‌های متنوعی که دارد می تواند برای رونق گردشگری و اشتغالزایی گام بردارد.
وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان سمنان ظرفیتی برای رونق گردشگری است، تصریح کرد: ۲۰ میلیون مسافر سالانه از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می کنند و برآیند این آمار حاکی از آن است که هر پنج سال یک بار همه مردم از این استان عبور می‌کنند.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت عبور مسافر برای ایجاد اشتغال استفاده شود و اگر هر مسافر تنها یک بطری آب معدنی از استان سمنان خریداری کند، در سال ۲۰ میلیون بطری می‌شود و اگر در کلان این ظرفیت استفاده شود، موجب رونق اقتصادی استان می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بیشترین تصادفات در محورهای‌ مواصلاتی استان به دلیل خواب آلودگی رخ می‌دهد و ایجاد بازارچه محلی در ورودی و خروجی شهرها بهانه‌ای برای توقف مسافران، جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی و رونق اقتصادی می‌شود.
بیش از ۶۰۰ کیلومتر از ۹۵۰ کیلومتر محور تهران-مشهد در سمنان قرار دارد که با رفع مساله یکنواختی و کویری بودن این جاده‌ها و بازسازی ورودی شهرها می‌توان با جذب مسافر تا حدود زیادی مسیر توسعه اقتصادی در استان را هموار کرد.
از سوی دیگر مسیر ۱۳۰ کیلومتری جاده سمنان- ساری یکی از محورهای ارتباطی مهم کشور برای اتصال استان‌های مرکزی به شمال کشور است که تاکنون از این ظرفیت بهره چندانی برده نشده است.
سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می کنند که استفاده از این ظرفیت نقشی مهم در کاهش نرخ بیکاری دارد.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.