مسعود احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی شهر شهمیرزاد خالی از سکنه است و این منطقه ییلاقی به تفرجگاه مسافران تبدیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: بیکاری یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن شهمیرزاد به خوابگاه مسافران است و در سال های گذشته تعداد قابل توجهی از مردم این شهر برای فعالیت در واحدهای تولیدی و صنعتی به مرکز استان سمنان مهاجرت کرده اند.
بخشدار شهمیرزاد ادامه داد: براساس آمار در 2 دهه گذشته شاخص رشد جمعیت این شهر کاهش یافته است و در زمان حاضر در این منطقه 11 هزار و 174 نفر زندگی می کنند.
احمدی اضافه کرد: شهمیرزاد با وجود برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد از فقر جمعیتی رنج می برد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای رفع این چالش اقدام کرد.
بخشدار شهمیرزاد گفت: با وجود جاذبه های گردشگری در این شهر اما این منطقه ییلاقی در زمان حاضر معبری برای تردد گردشگران است.
شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در 30 کیلومتری شمال سمنان واقع شده است.
شهمیرزاد از سال 1386 شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شد و در ارتفاع بیش از هزار و 900 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل ییلاقی بودن و قرارداشتن در مسیر استان های سمنان و مازندران، پذیرای گردشگران زیادی در فصول مختلف سال است، وجود خانه ‌باغ ها در نقاط مختلف این شهر باعث جذابیت این شهر برای حضور گردشگران شده است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.