احداث جاده کمربندی در محدوده شهری در واقع نوعی اقدام برای هدایت جمعیت گردشگر و مسافران به خارج از شهر بدون بهره‌مندی از مزایای حضورشان درون شهر است.
یکی از این جاده‌های کمربندی که زمینه هدایت مسافر به خارج از شهر را فراهم می‌کند در شهر شاهرود قرار دارد و به جای اینکه به منظور رونق گردشگری، مسافران را به سوی مرکز شهر هدایت کند، از شهر خارج می کند.
شهردار شاهرود روز شنبه در نشست ایجاد بازارچه‌های محلی در سالن کوثر استانداری سمنان گفت: جاده‌های کمربندی در محدوده شهری مغایر با رویکرد رونق صنعت گردشگری است.
محسن احمدی افزود: ایجاد ممنوعیت برای خوروهای سواری در تردد از جاده کمربندی نزدیک شهر راهکاری برای جذب گردشگر است.
وی ادامه داد: باید سازوکاری تعریف شود تا در جاده کمربندی نزدیک شهر تنها خودروهای سنگین اجازه عبور داشته باشند و خودروهای سبک از شهر تردد داشته باشند.
وی تصریح کرد: با ارتقای جاذبه‌های گردشگری و نصب تابلوهای راهنما برای مسافر می توان موجب توقف مسافران و رونق گردشگری شد.
شهردار شاهرود گفت: با نصب تابلوهای راهنما برای اعلان مسیرهای خروج از شهر، مشکل و محدودیتی برای مسافر ایجاد نمی‌شود.
بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سالانه بیش از ۲۲ میلیون مسافر از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های استان سمنان عبور می‌کنند که با اقتصادی کردن این راه‌ها می‌توان چالش بیکاری در استان را با جذب گردشگر ریشه کن کرد.
بیش از ۶۰۰ کیلومتر از ۹۵۰ کیلومتر محور تهران-مشهد در سمنان قرار دارد که با رفع مساله یکنواختی و کویری بودن این جاده‌ها و بازسازی ورودی شهرها می‌توان با جذب مسافر تا حدود زیادی مسیر توسعه اقتصادی در استان را هموار کرد.
از سوی دیگر مسیر ۱۳۰ کیلومتری جاده سمنان- ساری یکی از محورهای ارتباطی مهم کشور برای اتصال استان‌های مرکزی به شمال کشور است که تاکنون از این ظرفیت بهره چندانی برده نشده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.