مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی، شکم بادمجانی و ملخ‌های بومی به عنوان خسارت‌زاترین آفات ملخ در مزارع این استان نام برد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، عباس مشیریان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ تا اواسط مردادماه جاری ادامه دارد، از ملخ‌ها به عنوان یکی از آفات زیان‌ده زراعت و کشاورزی نام برد و اظهار کرد: هر ملخ می‌تواند به‌اندازه وزن خود در روز از همه گیاهان سرسبز و حتی تنه درختان تغذیه کند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های آفت ملخ خاطرنشان کرد: ملخ از جمله آفات مهم محصولات کشاورزی بوده که دارای تحرک و تغذیه بالایی است .

مشیریان از پاکسازی ۹۰۰ هکتار از اراضی این استان از آفت ملخ خبر داد و گفت: تخصیص اعتبار از محل منابع استانی برای کنترل خسارت آفت ملخ در این استان ضروری است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مشیریان اظهار کرد: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ تاکنون در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان با روش‌های محلول‌پاشی، طعمه پاشی و با استفاده از سم‌پاشی‌های ulv, توربولایز و زنبه ای انجام‌شده است .

وی با بیان اینکه پرونده آفت ملخ در استان سمنان بسته‌شده است خاطرنشان کرد: سمنان و دامغان بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص دادند .

وی با اشاره به تنوع جنس و گونه ملخ موجود در استان سمنان گفت: تنوع بالای این آفت سبب پیچیدگی و سخت شدن برنامه‌ریزی در اجرای مبارزات شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین گونه ملخ خسارت‌زا در استان سمنان به ترتیب: ملخ مراکشی، ایتالیایی، شکم بادمجانی و ملخ‌های بومی هستند و تاکنون آفت ملخ صحرایی در استان سمنان گزارش نشده است .

مشیریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده علیه آفت ملخ گفت: کارشناسان حفظ نباتات در سطح استان ضمن شناسایی دقیق مناطق کنونی آفت ملخ در عرصه‌های مختلف در صورت نیاز عملیات کانون کوبی را به‌منظور جلوگیری از ورود این آفت به باغات و مزارع و خسارات به محصولات کشاورزی را نیز انجام می‌دهند .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن و در برخی موارد صعب‌العبور بودن و توپوگرافی خاص مناطق آلوده و کانون‌های اصلی نیاز به خودروهای کمک دار برای اجرای صحیح و به‌موقع مبارزه با این آفت خطرناک اجتناب‌ناپذیر است .

مشیریان با اشاره به کمبود شدید خودروی کمک دار برای سم‌پاشی گفت: با توجه به قدمت بالای دستگاه‌های موجود در استان برای مبارزه با آفت ملخ نیاز مبرم به خودروهای کمک دار در استان سمنان احساس می‌شود که می‌توان از طریق تخصیص اعتبار از محل منابع استانی این مشکل را رفع کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.