رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خطرات ناشی از باقی ماندن سموم در محصولات کشاورزی از دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی این استان خواست تا ۱۰ محصول کشاورزی و دامی تولیدی این استان را از نظر سموم شیمیایی مورد بررسی علمی قرار دهد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، سید حسن میرعماد در کارگروه پدافند غیرعامل بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوزه غذایی و کشاورزی تأکید و اظهار کرد: باید اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی در این استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند زیستی در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: باید در خصوص اقدامات پیشگیرانه در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف این حوزه به موضوعات پدافندی توجه ویژه داشت گفت: انتظار می‌رود بخش تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همچنین تعاون روستایی استان تلاش کنند تا بذر موردنیاز بهره‌برداران در داخل استان تهیه شود و در صورت نیاز واردات بذر از خارج استان باید این امر زیر نظر کمیته فنی بذر صورت گیرد تا در این زمینه مشکلی ایجاد نشود .

میرعماد بر ضرورت تهیه اطلاعات جامع از انبارهای مرتبط با کالاهای استراتژیک و انبارهای حاوی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی که احتمال تهدید آن وجود دارد تأکید کرد و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آفات و بیماری‌هایی که وارد استان می‌شود از طریق نهال آلوده، غیربهداشتی و بدون لیبل و مجوز است گفت: باید تلاش شود تا نهال بدون مجوز و کد بهداشتی وارد استان نشود تا در زمینهٔ آفات و بیماری‌های محصولات باغی مشکلی ایجاد نشود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبدأ برخی از بیماری‌ها و آفات به خاطر انتقال بذر و نهال آلوده است خاطرنشان کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه مانع انتقال بیماری و آفات به استان شویم .

میرعماد با بیان اینکه باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی یکی از دغدغه‌های بزرگ مصرف‌کنندگان این بخش است از دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواست تا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی ۱۰ محصول کشاورزی و دامی تولیدی در این استان را از نظر سموم شیمیایی بررسی کنند .

وی با بیان اینکه در استان سمنان با مشکل زیادی درزمینهٔ سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی مواجه نیستیم افزود: باید مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تلاش کند تا با آموزش لازم به بهره‌برداران میزان سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی را به کمترین حد ممکن برساند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت برگزاری مانور در حوزه پدافند غیرعامل گفت: ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان باهدف ایجاد آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و بر اساس نیاز مانور برگزار کنند .

میرعماد برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل را امری مهم دانست و گفت: باید با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزش‌های لازم در حوزه پدافند غیرعامل ارائه شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.