مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از درج نام١١ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده سه ماهه اول سال 98 خبر داد   و گفت: شمار واحدهای صنعتی آلاینده امسال استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، امیر عبدوس با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال "رونق تولید"، از حمایت این دستگاه نظارتی از صنایع پاک خبر داد و اظهار کرد: رعایت استانداردهای زیست محیطی و حفظ سلامت مردم و طبیعت استان امری ضروری و حیاتی است و حفاظت محیط زیست استان سمنان در همین راستا حساسیت بالایی در خصوص رعایت اصول و قوانین زیست محیطی دارد.

وی از افزایش فهرست اعلامی صنایع آلاینده استان در مقایسه با سال قبل خبر داد و اضافه کرد: شناسایی این صنایع آلاینده با هدف کنترل و نظارت بیشتر بر این واحدها صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض الایندگی می‌شوند .

وی شرط عدم پرداخت عوارض آلایندگی را دستیابی به استانداردهای زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سیستم‌های کنترل آلودگی بهینه سازی سوخت مصرفی ، راه اندازی تصفیه خانه یا استفاده از فیلترهای خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند اعلام و اظهار کرد: تا زمانی که این شرایط توسط واحدهای صنعتی رعایت شود واحد صنعتی، یک واحد پاک و غیرآلاینده محسوب می‌شود.

عبدوس گفت: در صورت عدم رعایت استانداردهای قانونی، با معرفی واحد متخلف به سازمان امور مالیاتی از دوره مالیاتی بعد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد فروش خواهند شد .

وی از نتایج گزارشات کارشناسان محیط زیست، نتیجه آزمایشات و نمونه برداری آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست و آزمایشگاه مرکزی این اداره کل به عنوان سند این تقسیم بندی عنوان و اضافه کرد: ابه واحدهای تولیدی توصیه می‌شود قبل از اینکه مشمول پرداخت عوارض آلبایندگی شوند با ارائه برنامه‌های زیست محیطی و اجرای آنها از راهکارهای قانونی بهره بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن هشدار جدی به واحدهای تصفیه دوم روغن فعال در استان و واحدهایی که پسماندهای ویژه صنعتی خود را مدیریت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: چنانچه این واحدها تا پایان شهریور ماه امسال مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست به مدیریت پسماندهای ویژه خود نپردازند نام آنها در فهرست صنایع آلاینده سه ماهه دوم قرار گرفته و برای اخذ عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی استان معرفی می‌شوند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.