به گزارش ایرنا، اسماعیل کهرم عصر چهارشنبه در همایش فرهنگ سبز که در سالن مدرسه شهید جهان آرای شهر دوگنبدان برگزار شد، اظهار داشت که مهربانی با محیط زیست و صیانت از آن باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در سلامت انسان، حیات وحش و موجودات زنده بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفط محیط زیست از دوران کودکی در نسل نوپای کشور تاکید کرد.
کهرم به تقدیم 119 شهید از سوی محیط‌بانان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور اشاره کرد و افزود که نیروهای محیط زیست تا پای جان برای دفاع از سرمایه‌های خدادادی کشور تلاش می‌کنند.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت که اگرچه خشکیدگی تالاب‌ها، ریزگردها و اجرای برخی طرح‌های عمرانی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و فرسایش خاک و آلودگی هوا، محیط زیست طبیعی کشور را تهدید می‌کند اما توفیقات ایران در عرصه صیانت از محیط زیست کشور که بخش عمده‌ای از آن برگرفته از قدرت سمن‌ها و تشکل‌ها مردمی است بسیار چشمگیر و ستودنی است.
کهرم با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تنها 35 سد در کشور وجود داشت و امروز تعداد سدها به 600 مورد رسیده است، گفت که انجام فعالیت‌های عمرانی در برخی موارد می‌تواند برای ادامه حیات محیط زیست کشور تهدید زا باشد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران نیز در این آئین گفت که فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست از سوی تشکل مردمی سبزگامان طبیعت در مدارس این شهرستان شروع شده است.
سید ظهیرالدین پورالحسینی بیان کرد: در این طرح داوطلبان محیط زیست در کلاس‌های درس حضور می یابند و درباره نحوه مشارکت دانش آموزان در حفظ محیط زیست و تلاش برای کاهش آلودگی‌ها به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به نفت‌خیز بودن گچساران، نزدیکی به استان خوزستان و هجوم ریزگردها بر تلاش بیشتر برای حفاظت از محیط زیست در این شهرستان تاکید کرد.
در این آئین مشاور رئیس سازمان محیط زیست و محمد درویش، مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان شهرستان گچساران به یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز اقدام به غرس 2 اصله نهال کردند.
همچنین مسئولان با حضور در کنار نمایشگاه یادمان شهدای فرهنگی گچساران به روح پاک آنان ادای احترام کردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.