امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به همین منظور، اجرای طرح یک ساعت با محیط بانان از سال تحصیلی 95-94 در سطح مدارس شهری و روستایی مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، استان زنجان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون این طرح با حضور محیط بانان در قریب به 50 مدرسه استان زنجان به مرحله اجرا درآمده است و نزدیک به یک هزار دانش آموز دختر و پسر با اهداف این طرح آشنا شده اند.
باقری افزود: طرح یک ساعت با محیط بانان در سطح کشور و در راستای تفاهم نامه میان سازمان های محیط زیست و آموزش و پرورش و به منظور آشنایی دانش آموزان ساکن حاشیه مناطق تحت مدیریت این اداره کل با وظایف، مسئولیت‌ها و فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه شغل محیط ‌بانی و آشنایی با گونه های جانوری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب تعامل موثر با جوامع محلی نزدیک به مناطق تحت مدیریت شده و در حفاظت از محیط زیست و حفظ گونه های جانوری بسیار موثر است، تصریح کرد: در این طرح، محیط بانان با حضور در مدارس مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، آموزش های لازم را در زمینه حفاظت از محیط زیست ارایه می دهند.
باقری افزود: کمک به بهبود اوضاع محیط زیست به ویژه کاهش میزان تخلفات شکار و صید و جلوگیری از تخریب محیط زیست و علاقه مندی دانش آموزان به حیات وحش نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: از سال 95 کتاب انسان و محیط زیست در برنامه درسی مقطع دبیرستان و با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مقوله محیط زیست، گنجانده شده که به حتم در حفظ و صیانت از طبیعت و حیات وحش موثر سازنده بوده است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.