مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های این سازمان در حوزه مدیریت منابع آبی نام برد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، حسین شاهینی در نشستی با بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت هرچه بیشتر استفاده از این منابع در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی سبب شده است تا اکنون شاهد توسعه روز‌افزون سطح اراضی زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان باشیم .

وی افزود: بر همین اساس امروز شاهد افزایش سطح اراضی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان سمنان به بیش از ۳۴ هزار هکتار هستیم؛ درحالی‌که تا سال ۱۳۹۲ این مساحت تنها 18 هزار هکتار بوده است .

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد که این مساحت شامل ۲۶۰ پروژه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این استان بوده است .

شاهینی با بیان اینکه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این سطح از اراضی کشاورزی استان سمنان بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت یارانه دولت به متقاضیان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از محل اعتبارات ملی تأمین شد .

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار حمایت کرده و به بهره‌برداران این بخش که متقاضی توسعه این سیستم‌ها در اراضی کشاورزی خود باشند؛ تسهیلات بلاعوض اختصاص می‌دهد افزود: امسال نیز حمایت دولت از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان تداوم می‌یابد.

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و کاهش هزینه تولید محصولات در بخش کشاورزی را از جمله مزایای توسعه و تجهیز اراضی این بخش به سیستم‌های نوین آبیاری برشمرد و اظهار کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از فرصت حمایت دولت برای توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خود استفاده کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.