به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری، اظهارداشت: سمنان با برنامه جدی به دنبال تبدیل شدن به شهر بدون متکدی است.
وی با اشاره به فعالیت مراکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده با رویکرد توانمندسازی آن ها، تصریح کرد: توانمندسازی افراد نیازمند و کم برخوردار جامعه باید جدی گرفته شود.
فرماندار سمنان ادامه داد: تحقق شعار «سمنان شهر بدون متکدی» در سال 98 مستلزم تقویت وحدت رویه و هم افزایی مطلوب تر است.
وی خاطرنشان کرد: تحقق این شعار در گرو عزم جدی اقشار مختلف مردم به ویژه ائمه جمعه و رسانه ها با هدف فرهنگ سازی در بین مردم است.
دانایی بیان کرد: اشاعه فرهنگ کمک رسانی به نیازمند تنها از طریق مراجع دارای صلاحیت از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و موسسه های خیریه ضرورت دارد.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه شهروندان باید فقط از طریق مراکز مجاز به نیازمندان کمک کنند، تاکید کرد: کمک رسانی از طریق این مراکز نقش مهمی در کاهش افراد متکدی در شهرستان سمنان دارند.
وی با اشاره به تشکیل پرونده شناسایی نیازهای کودکان و متکدیان در شهرستان سمنان، بیان کرد: در برخی موارد تکدی گری نوعی شغل برای متکدیان محسوب می شود که لازمه جلوگیری از این بزهکاری کمک نکردن به این اقشار در خیابان ها است.
وی، تبلیغات وسیع به صورت محیطی، نصب بنر و اطلاع رسانی در شبکه های مجازی را از اقدام های لازم برای جلوگیری از این مساله عنوان کرد.
فرماندار سمنان با اشاره به اقدامات برای کاهش متکدی و تحقق شعار سمنان شهر بدون متکدی در 2 سال گذشته، گفت: هشت میلیارد ریال به خانواده متکدیان که اغلب از اتباع خارجی هستند، کمک شده تا نیازهای خود را رفع کنند و از تکدی گری دست بردارند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.