به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات تربت حیدریه افزود: جلسات شورای زکات در این شهرستان یک بار در سال و آن هم در فصل برداشت گندم و جو برگزار می شود و این بدان معناست که شاید زکات مختص گندم و جو است و این در حالی است که کشت این دو محصول در این منطقه کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: برگزاری جلسات به صورت فصلی این امکان را فراهم می کند که علاوه بر بررسی مسایل جانبی این فریضه مهم، روش های تبلیغی و راهکارهای جمع آوری زکات نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت به سوی تبلیغ و احیای زکات مستحب گفت: وقتی زکات واجب مطرح می شود مردم به آن مکلف هستند اما چون کشت محصولات مختص زکات در این منطقه رو به کاهش است و با توجه به سایر اندوخته های مالی مردم این منطقه که کم هم نیست، می توان با تبلیغ و احیای زکات مستحب در کمک به فقرا و نیازمندان نقش بیشتر ایفا کرد.
رئیس شورای زکات تربت حیدریه خواستار ارایه گزارش و ملموس شدن هزینه های زکات برای مردم شد و افزود: اگر مصارف زکات برای فعالیت هایی که قابل دیدن هستند، به مردم نشان داده شود این فریضه به صورت واقعی تبلیغ و ترویج خواهد شد.
حجت الاسلام عصمتی اظهار داشت: در برخی روستاها زنان سرپرست خانوار و معلولانی که زیر پوشش بهزیستی هستند، از دریافت زکات محرومند لذا افرادی که تبلیغ، ترویج و جمع آوری زکات را برعهده دارند باید نسبت به این مهم نیز توجه داشته باشند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت حیدریه نیز در این مراسم از جمع آوری 14 میلیارد ریال زکات در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: هر سال توافقنامه ای مبنی بر توان و تعهد جمع آوری زکات به امضا می رسد که پارسال کمیته امداد این شهرستان 17 میلیارد و 200 میلیون ریال تعهد داشت که از این میزان 14 میلیارد ریال در حوزه های کمک به نیازمندان، مباحث عمرانی و خیران جمع آوری شد.
عباس ترکمن زاده با بیان اینکه از این مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل جمع آوری زکات در بخش مرکزی و بایگ بوده است، افزود: امسال نیز همچون گذشته در نظر داریم زکات جمع آوری شده هر منطقه و روستا را در همانجا هزینه کنیم.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.