به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال کرمانشاه که به بررسی جذب سهمیه استان از اعتبارات بند ب تبصره ماده 16 بودجه 97 اختصاص داشت؛ از فرآیند طولانی ارائه این تسهیلات به متقاضیان گلایه کرد.
اعتبارات تبصره ب ماده 16 قانون بودجه کشور برای خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی است و فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیشتر جامعه هدف آن است.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از سه دستگاه متولی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد امور ایثارگران که بیشترین سهم این اعتبارات را دارند خواست، تمام تلاش خود را برای جذب این تسهیلات انجام دهند زیرا که اگر نتوانند تا آذر ماه سال جاری این اعتبارات را جذب کنند سهم استان از بین می رود.
وی در ادامه افزود: سه دستگاه اجرایی کمیته امداد با 96 میلیارد تومان، بیناد امور ایثارگران با 22 میلیارد تومان و بهزیستی با 30 میلیارد تومان در مجموع 148 میلیارد تومان از 176 میلیارد تومان از اعتبارات استان در بند ب تبصره ب ماده 16 بودجه در اختیار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز در این جلسه از تشکیل پرونده برای 80 درصد اعتبارت این نهاد در سال 97 خبر داد که فقط منتظر تایید آنها از طرف کارگروه فنی کشور است تا با ابلاغ رسمی به بانک های عامل پرداخت شود.
حسین خدرویسی، اعتبار کمیته امداد استان از اعتبارات تبصره ماده 16 بودجه 97 را 96 میلیارد تومان اعلام کرد، که از این میزان پرونده برای جذب 76 میلیارد تومان آن تشکیل شده است.
وی همچنین از جذب 94 درصدی اعتبارات تبصره بند ب ماده 16 بودجه در سال گذشته خبر داد که شامل پنج هزار و 18 نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد شد و مابقی این تسهیلات نیز در حال جذب است.

** بهزیستی 90 درصد اعتبارات بند ب تبصره 16 بودجه را جذب کرده است
کارشناس مسئول بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از جذب 90 درصدی سهمیه این دستگاه در سال 96 از محل تبصره ماده 16 بودجه خبر داد و گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تبصره 16 بودجه 35 میلیارد تومان سهمیه داشت که 32 میلیارد تومان آن را برای 2 هزار و 462 نفر جذب کرد.
وی در ادامه سهمیه بهزیستی استان از محل اعتبارات تبصره ماده 16 بودجه سال جاری را 27 میلیارد تومان عنوان کرد که هنوز پرداخت آن به طور رسمی اعلام نشده است.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه از دستگاه های دارای سهمیه از محل اعتبارات تبصره ماده 16 بودجه خواست که هر هفته گزارش عملکرد در کارگروه اشتغال استان ارائه دهند و برای اشتغال زایی پایدار این تسهیلات نظارت صد در دصدی داشته باشند
رحیمی همچنین خواهان برگزاری کلاس های کارآفرین برای کارآفرینان شد که در تولیدات خود نوآوری بیشتری داشته باشند
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و با 21/6 درصد نرخ بیکاری در صدر استانهای کشور قرار دارد.
3209/8066
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.