به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در پنجاه و یکمین نشست سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: نشان دادن موفقیت کشورهایی که طرح تحول در نظام سلامت را با موفقیت اجرا کرده اند نقش مهمی در کاهش مقاومت ها و افزایش رغبت مردم به اجرایی شدن این طرح دارد.
وی ادامه داد: اجرای هر طرحی در ابتدا با مقاومت مواجه می شود و این طبیعی است، ولی باید تلاش شود با نشان دادن مزایا و نکات مثبت اجرای طرح، مقاومت ها را کاهش داد و جامعه را توجیه کرد.
وی ابراز داشت: اجرای نظام ارجاع پیرو طرح تحول نظام سلامت نقش مهمی در بهبود خدمات رسانی به افراد در حوزه درمانی دارد، ولی برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید در شیوه اجرا دقت شود.
خجسته پور تصریح کرد: بیمه ها نمی توانند از عهده هزینه های درمانی برایند به همین دلیل سقف تعیین کرده و براساس این تعیین سقف، نیازمند واقعی از خدمات درمانی بی بهره می ماند و اجرای نظام ارجاع زمینه بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات درمانی را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه اجرای نظام ارجاع در کشورهای توسعه یافته نشان از اهمیت طرح است، یادآور شد: اجرای این طرح در استان سمنان در ابتدا شاید با مقاومت هایی همراه باشد، ولی در ادامه مقاومت مردم و جامعه پزشکی کاهش می یابد.
وی ابراز داشت: برای ضمانت و تاکید بر اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت سند سه جانبه بین دانشگاه، دستگاه هدف و استانداری امضا شود.
**مردم در پویش کنترل فشار خون شرکت کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که منشا بسیاری از بیماری ها فشار خون بالاست، گفت: شهروندان برای افزایش سطح سلامت خود و پیشگیری از بیماری ها در پویش کنترل فشارخون شرکت کنند.
خجسته پور با بیان این که به برکت تلاش چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون بیماری های واگیر در کشور و استان سمنان کنترل شده و این نوعی نعمت مجهول محسوب می شود، ادامه داد: اکنون برای ارتقای سلامت جامعه کنترل بیماری غیرواگیر مانند فشار خون بالا در دستور کار است.
به گفته وی، بسیج به معنای تلاش همگانی و حضور آحاد مردم برای انجام کاری است و اکنون مردم بسیج وار در پویش کنترل فشار خون برای جلوگیری از شیوع بسیاری از بیماری ها که فشارخون بالا عامل آن محسوب می شود شرکت کنند.
خجسته پور خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته بسیاری از بیماری ها با ایجاد بسیج مردمی کنترل شد، اکنون دوباره این پویش برای کنترل فشار خون فعال شود و با توجه به این که جامعه هدف این پویش افراد بالای 30 سال سن است انتظار می رود مقاومت کمتر و موفقیت اجرا بالا باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در ارتقای بهداشت و کنترل بیماری ها، افزود: رسانه ها در آگاهی رسانی و آموزش به مردم بیش از پیش تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در پنجاه و یکمین نشست سلامت و امنیت غذایی جمعی از مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند و درباره نظام ارجاع و چگونگی اجرای طرح کنترل فشار خون افراد بالای 30 سال تبادل نظر شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.