سرهنگ علی کریمی پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود : شب گذشته با توجه به شناسایی که از قبل انجام شده بود ،افراد ولگرد، معتادان متجاهر، خرده فروش و نگهدارنده مواد مخدر در یک طرح ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ کریمی با بیان این که این طرح ضربتی با حضور دادستان شهرستان شاهرود انجام شد ، ادامه داد: در همین راستا از تعدادی قلیان خانه ها و کافه هایی که از قبل شناسایی شده بودند اقلام سرقتی کشف و ضبط شد.
وی از دستگیری سه سارق و 30 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در این عملیات ضربتی خبر داد و افزود: کشفیات شامل 400 قلیان ، 2 اسلحه گرم ، 30 قبضه اسلحه سرد و20 کیلو توتون غیر بهداشتی ، مقدار قابل توجهی مواد مخدرسنتی و صنعتی ، آلات و ادوات استعمال است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به در خواست شهروندان در استمرار طرح ارتقای امنیت اجتماعی ، این طرح با اقدامات و اشراف اطلاعات بسیار خوب نیروی انتظامی با قوت و شدت ادامه خواهد داشت.
سعید صانعی معاون دادستان شاهرود هم گفت: دستگاه قضایی در کنار نیروی انتظامی با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر باشدت برخورد خواهد کرد.
صانعی با بیان این که پیشگیری از وقوع جرم از برنامه های مهم به شمار می رود ، افزود: کارهای ضربتی تا حدودی معضلات جامعه را کاهش می دهد ، برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی مناسب باید انجام شود.
وی با اشاره به فعالیت نهادهای فرهنگی ، تصریح کرد: نهاد های فرهنگی باید فعالیت خود را نسبت به قبل بیشتر کرده و در کنار نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باشند.
احمد خرم معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شاهرود هم گفت: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی رویکرد پیشگیرانه ضروری است، باید آسیب ها ریشه یابی شوند تا بصورت ریشه ای حل شوند.
خرم ادامه داد: مبارزه با آسیب های اجتماعی باید از خانواده ها شروع شده و در مدرسه و دانشگاه و محیط های اجتماعی اشاعه پیدا کند.
وی با بیان این که نقش مردم در مقابله با آسیب ها بسیار موثر است، افزود: دولت وظایف قانونی را انجام داده و هم بستر سازی در حوزه پیشگیری را انجام می دهد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شاهرود رفتارهای مقابله ای را مسکن موقتی خواند و ادامه داد: مسائل و آسیب های اجتماعی باید کارشناسی شده و پژوهش لازم برای پیشگیری انجام شود.
خرم افزود: وقتی با یک سارق و معتاد به صورت قهری برخورد شده و او را مجازات می کنیم ، باید برایش فرصت شغلی ایجاد شود تا باردیگر بزهکاری نکند.
مسعود جهان سیر رییس اداره بهزیستی شاهرود هم گفت: اطلاق واژه مجرم به معتادان در چندسال گذشته برای اجرای روش های پیشگیرانه مطرح شد.
جهان سیر با بیان این که تعدادی از معتادان بطور داوطلبانه برای درمان مراجعه می کنند، افزود: وزارت بهداشت مکان هایی در قالب مراکز درمان نگهدارنده با متادون راه اندازی کرده و مراکزی هم باعنوان مراکز اقامتی میان مدت در اختیار آن ها قرار می گیرد.
وی با بیان این که دوره نگهداری در این مراکز یکماهه است، اظهار داشت: برخورد با معتادان متجاهر که حضور آن ها در خیابان ها موجب اعتراض مردم می شود قهری است.
رییس اداره بهزیستی شاهرود ادامه داد: نگهداری از این افراد در مراکز ترک اعتیاد با حکم مقام قضایی انجام می شود.
جهان سیر با بیان این که وظایف مراکز ترک اعتیاد اجباری در سال های گذشته به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده بود ، تصریح کرد: بر این اساس قرار بود در هر استان یک مرکز تاسیس شود اما به خاطر طولانی شدن این موضوع ، سازمان بهزیستی عهده دار این کار شد.
وی ادامه داد: مراکز اجباری ترک اعتیاد می بایست از لحاظ فضای فیزیکی و امکانات بهتر از مراکز ترک اختیاری باشند.
رییس اداره بهزیستی با بیان این که در شهرستان شاهرود هفت اردوگاه ترک اعتیاد وجود دارد، افزود: 6 اردوگاه مخصوص آقایان و یک اردوگاه معین برای بانوان 2 شهرستان شاهرود و دامغان فعالیت می کنند.
وی با بیان این که از 6 اردوگاه آقایان یک اردوگاه بعنوان معین انتخاب شده، تصریح کرد: دوره نگهداری در این اردوگاه ها 28 روز تا یکماه است.
رییس اداره بهزیستی شاهرود خاطر نشان کرد: هزینه درمان معتادان متجاهر که با حکم مقام قضایی دستگیر می شوند برعهده سازمان بهزیستی است .
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.