به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: مجموع پرونده های ورودی در سال 97 با احتساب پرونده های شورای حل اختلاف 220 هزار فقره پرونده و مجموع پرونده های جریانی استان حدود 418 هزار فقره می باشد.
وی اظهارداشت: بیشترین آمار ورودی پرونده های کیفری در استان مربوط به خشونت ، درگیری و توهین می باشد و امسال معاونت اجتماعی برنامه های پیشگیری در راستای کاهش خشونت در استان متمرکز خواهد شد.
وی یکی دیگر از برنامه های اساسی معاونت اجتماعی دادگستری استان را تحکیم بنیاد خانواده ها دانست و گفت: در زمینه پرونده های حقوقی با افزایش 21 درصدی مواجه هستیم که بیشتری پرونده مربوط مربوط به مباحث خانواده می باشد.
او همچنین به تاسیس بنیاد صیانت از نهاد خانواده در اواخر سال 1397 و اهداف تشکیل آن اشاره کرد و افزود: حمایت از از ازدواج آسان ، آگاهانه و پایدار - آموزش و مهارت آموزی قبل از ازدواج و آموزش اختصاصی قبل از ثبت واقعه ازدواج - مشاوره قبل و بعد از ازدواج و بروز مشکل از مهم ترین اهداف این نهاد می باشد.
حجت الاسلام محمدعلی قاصدی ، رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تشکیلات قضایی و در راس آن دادگستری ها تبعات مشکلات اجتماعی را لمس کرده و در صدد انتقال آن به مسئولین و متولیان امر می باشند تا آگاهی بخشی به فکر چاره اندیشی اساسی در حل مشکلات و معضلات اجتماع باشند.
وی با اشاره به آمار مقایسه ای ورودی پرونده در سال 97 نسبت به سال 96 افزود: تعداد قابل توجهی از جمعیت کیفری استان را محکومان مالی، محکومان مواد مخدر و جرایم مرتبط با خشونت تشکیل می دهد که دستگاه قضایی از تمام ظرفیت خود برای کاهش این جرایم استفاده می کند.
وی به بخش مدیریتی دستگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت ها نباید به گونه ای باشد که شاهد ضعف نظارت ها و عدم اهتمام در انجام امور قانونی و کم توجهی به موضوعات در دستگاه ها و ادارات باشیم زیرا سهل انگاری در بخش مدیریتی چهره نظام را که ثمره خون هزاران شهید است خدشه دار می کند.
او اظهار داشت: دستگاه قضایی استان بیش از پیش مصمم به برخورد با مفاسد اقتصادی، اداری، اجتماعی و فرهنگی است و با متخلفان در این حوزه طبق قوانین و مقررات برخورد می کند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.