مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح نما (نظام مراقبت اجتماعی) به خوبی با همراهی خانواده‌ها و ارتقای آموزش و مهارت معلمان و دانش‌آموزان به شایستگی در مدارس استان اردبیل در حال اجراست.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان اردبیل اظهار کرد: ما در قالب این طرح آموزش و ارتقای مهارت مدیران، معاونین، مربیان پرورشی و روانشناسان و همچنین معلمان و اولیای دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دادیم تا بخشی از دغدغه‌ها را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسانیم.
وی موضوع نظارت و عملیاتی شدن طرح‌ها را در این حوزه بیان و خاطرنشان کرد: ما با تمرکز روی آسیب‌های مهم استان با همکاری خانواده‌ها تلاش می‌کنیم تا کار را به صورت اساسی و ریشه‌ای با خودآگاهی والدین آغاز کنیم که در این زمینه با دعوت از اولیا طرح‌های آموزشی خوبی در مدارس در حال اجراست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: خروجی طرح نما در سال‌های آینده در نظام آموزش و پرورش مشخص خواهد شد و ما با یک حرکت جمعی و احساس مسئولیت تلاش خواهیم کرد تا محوریت امر پیشگیری را خود خانواده‌ها و مدارس قرار دهیم.
ناصری یادآور شد: در کنار آموزش و پرورش استانداری و دادگستری استان به شکل همه جانبه اعم از منابع فکری، مادی و معنوی در کنار ما هستند تا به نهاد تاثیرگذار آموزش و پرورش کمک کنند تا امر آموزش به شایستگی اتفاق بیفتد.
در این نشست که مدیران مدارس نیز حضور داشتند مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز به ناکامی‌های منزلتی دانش‌آموزان در مدرسه، خانواده و اجتماع اشاره و خاطرنشان کرد: برخی محرومیت‌ها و سخت‌گیری‌ها امکان دارد فضای تقویت و توسعه آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که بهتر است با برنامه‌ریزی دقیق ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.
سبحانعلی فروزنده گفت: به دور از نگاه دارا و ندار و منزلت‌های اجتماعی باید در حوزه تعلیم و تربیت اصل نگاه عادلانه و تاثیرگذاری در این بخش را مورد توجه قرار دهیم که ضرورت دارد خروجی آموزش و پرورش به ورود نسل آینده به بازار کار منجر شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از دیپلمه‌های ما حتی در فنی و حرفه‌ای از مهارت لازم برای ورود به عرصه بازار کار بهره‌مند نیستند و این ضعف نظام آموزشی ما را نشان می‌دهد که باید به فراگیر شدن فضای مدرسه به شکل یکسان به دور از نگاه‌های تبعیض‌آمیز توجهی جدی داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.