معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: پدیده جرم تاثیر مستقیمی در وقوع آسیب‌های اجتماعی دارد و آسیب های اجتماعی هم اثر مستقیمی در ارتکاب رفتارهای مجرمانه دارد .

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد باقر الفت در اولین همایش ملی آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پدیده جرم تاثیر مستقیمی در وقوع آسیب‌های اجتماعی دارد و آسیب های اجتماعی هم اثر مستقیمی در ارتکاب رفتارهای مجرمانه دارد .

وی با بیان اینکه جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌توانند علت و معلوم هم باشند، ادامه داد: انسان در برقراری ارتباط با همنوع ممکن است که دچار انحراف از ارزش‌ها شود .

الفت با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور از زمان حمله مغول به کشور شتاب گرفته است، افزود: قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند در زمینه آسیب‌های اجتماعی کارهای تاثیرگذار انجام دهد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اضافه کرد: ایجاد حساسیت در بین مدیران کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی اولین گام برای کاهش این آسیب ها است که این کار از پنج سال پیش آغاز شده است .

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز گفت: آسیب‌های اجتماعی اموری هستند که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای جامعه را مخدوش می‌کنند .

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از آسیب‌های اجتماعی غفلت شده است، ادامه داد: همین غفلت باعث شده که امروز آسیب‌های اجتماعی عمیق، وسیع و شایع شده باشد .

خدادادی ادامه داد: استان اردبیل علی‌رغم سنتی، مذهبی و تاریخی بودن نتوانسته از این آسیب‌ها در امان بماند و آسیب‌های مختلفی در این استان وجود دارد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اضافه کرد: اولین قدم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اصلاح سیستم اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذار است؛ چراکه اقتصاد با آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد و استان اردبیل در زمینه جذب سرمایه‌گذار بسیار عقب مانده است .

وی تصریح کرد: اصلاح سیستم آموزشی کشور، نقش خانواده، استفاده از نهادهای مدنی، نقش رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما و نقش نهادهای مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انکار ناپذیر است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.