منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهمیت اجرای طرح فاضلاب در مناطق روستایی به منظور بازچرخانی آب و جلوگیری از چالش های زیست محیطی کمتر از مناطق شهری استان سمنان نیست.
وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای استان در شهرستان های دامغان و میامی در کنار سدها قرار دارند که اجرای طرح فاضلاب در این مناطق برای جلوگیری از چالش های زیست محیطی بسیار اهمیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح بازچرخانی آب و استفاده از پسماندها در روستاهای دارای جمعیت قابل توجه استان سمنان ضروری است چرا که آب های تصفیه شده را دوباره می توان در بخش های کشاورزی و تولید استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف تنها وظیفه شهروندان نیست بلکه با استفاده از ظرفیت ها و بهره برداری بهینه از منابع آبی می توان برای توسعه مناطق روستایی گام برداشت.
کشاورزیان تصریح کرد: اولویت مهم وزارت نیرو استفاده بهینه آب و سازگاری با چالش کم آبی است و با برنامه ریزی اصولی می توان منابع موجود را مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: یکی از چالش های کنونی روستاهای کشور کم آبی و مهاجرت است که باید با حفاظت منابع موجود برای ماندگاری جمعیت در این مناطق اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.