مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سقط درمانی که با نظر پزشکی قانونی انجام می شود بر اساس چارچوب قانون به حفظ سلامت مادر منجر می شود.
وی خاطر نشان کرد: سقط با سقط درمانی که مجوز آن از سوی پزشکی قانونی اعطا می شود تفاوت زیادی دارد و سقط های زیرزمینی و غیرقانونی به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه منجر می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی اضافه کرد: با انجام سقط های درمانی با مجوز پزشکی قانونی، مادر می تواند از دفترچه درمانی برای مراحل درمانی خود در بیمارستان های مختلف بهره ببرد.
نوروزی اضافه کرد: با افزایش آگاهی و شناخت اقشار مردم، اعطای مجوز سقط جنین درمانی در استان و کشور رو به افزایش است که این امر از بسیاری از بیماری ها برای مادر با سقط غیرقانونی جنین جلوگیری می کند.
وی تصریح کرد: با درخواست مادر روند قانونی سقط درمانی در کمترین زمان ممکن در پزشکی قانونی انجام می شود و این اداره کل احتیاجی به ارائه نامه از مراجع قضایی برای اعطای مجوز ندارد.
مدیرکل پزشکی قانونی گفت: افزایش سلامت اجتماعی با اعطای مجوز سقط درمانی (جسمانی) در کشور و استان سمنان افزایش قابل توجهی می یابد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود که شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود.
رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19 هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد نیز از شرایط ضروری صدور مجوز سقط درمانی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.