به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر دوشنبه در نشست علمی تخصصی با محوریت بررسی معیارها و شاخص های پلیس شایسته در دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: نیروهای انتظامی به واسطه ماموریت ذاتی خود بیشترین ارتباط را با مردم دارند و برخورد شایسته این نیروها در حین ماموریت بسیار با اهمیت است.
وی با بیان اینکه وظیفه پلیس حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم است، اظهار داشت: پژوهش ها نشان داده که بین نقش پلیس و احساس امنیت رابطه معناداری وجود دارد و با افزایش احساس امنیت در جامعه، سریع تر می توان به رشد و توسعه متوازن دست یافت.
بیدخام ویژگی های پلیس شایسته را بر شمرد و گفت: داشتن هوش و فراست، تاب آوری و سعه صدر، ادب و حسن سلوک، ارتباط موثر با مردم، شجاعت، تقوا و مردم داری از الزامات یک نیروی پلیس است که باعث رضایتمندی مردم می شود.
این مسئول همچنین در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار داشت : دیدگاه رهبر انقلاب ، نیروی مهربان و توام با اقتدار و عزت است و این ماموران خدوم باید با عموم شهروندان رفتاری توام با عطوفت اسلامی داشته و در مقابل قانون شکنان و مجرمین با اقتدار برخورد کنند.
بیدخام در ادامه سخنان خود به تقویت اعتماد بین مردم و نیروهای پلیس در جامعه تاکید کرد و افزود: زمانی می توان از پلیس موفق سخن گفت که ناجا و مردم در کنار هم باشند و باید تلاش کنیم قاطبه جامعه در مقابل نیروهای انتظامی احساس مسئولیت کنند.
وی به نقش پررنگ سازمان های مردم نهاد در قانون پذیری جامعه اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با وجود ماموریت های متنوع فرصت فرهنگسازی را در جامعه ندارد و باید با تعامل و همکاری بیشتر با سمن ها ، قانون پذیری و فرهنگسازی را در جامعه جاری ساخت.
بیدخام همچنین در ادامه سخنان خود به جلسه هیات اندیشه ورز در استانداری قزوین اشاره کرد و افزود: در راستای کنترل و پیشگری از آسیب های اجتماعی در جامعه ، نشست هایی در قالب هیات اندیشه ورز تشکیل می شود که برای اجرای برنامه های اجتماعی باید عوامل معاونت اجتماعی ناجا در این جلسات حضور یابند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی نقلاب اسلامی یادآور شد: امنیت کشور مرهون خون پاک شهدا است و نیروهای پلیس باید قدردان و حافظ این دستاورد بزرگ ملی باشند.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.