به گزارش شنبه روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در جمع اهالی آخاماقیه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به ضرورت اصلاح برخی قوانین، وجود ماده 450 آیین دادرسی کیفری جدید را موجب اطاله دادرسی دانست و افزود: به همین دلیل موجودی برخی شعب دادگاه‎های تجدیدنظر استان به بیش از 500 پرونده نیز رسیده است.
وی بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش تاکید کرد و اظهار داشت: صلح بین طرفین دعوا در این مرحله مانع از ورود پرونده های حقوقی به دادگستری می شود.
حجت الاسلام مظفری، رجوع به باورهای دینی و اصل اخلاقی عفو و گذشت را موجب حل و فصل بسیاری از پرونده های قضایی برشمرد و یادآوری کرد: دین اسلام و آموزه های ائمه معصومین (ع) نیز در این باره سفارشات زیادی دارد که باید عمل به آنها در سرلوحه رفتارهای خانوارها در هنگام بروز مشکلات قرار بگیرد.
وی هدف از برگزاری دیدارهای مردمی مسئولین قضایی با مردم را حل مشکلات قضایی شهروندان در چارچوب قانون اعلام کرد.
وی با اشاره با کثرت مراجعه مردم به دستگاه قضایی و هزینه های مادی و روانی آن بر فرهنگ سازی در خصوص صلح و سازش و مداخله اجتماعی قبل از تشکیل پرونده قضایی و رجوع به باورهای دینی و اصل اخلاقی عفو و گذشت تاکید کرد.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: باید توجه داشت که کمرنگ شدن مسایل دینی و اخلاقی موجب افزایش گرفتاری ها در جامعه است و کار قانون، فصل خصومت و رفع تظلم می باشد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.