رستم سعداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین گام برای کاهش هزینه های تولید کمک به تسهیل در روند واردات مواد اولیه برای رفع نیاز واحدهای تولیدی است.
وی با بیان اینکه کیفیت شرط لازم رقابت پذیری کالاهای ایرانی با محصولات مشابه خارجی است، تصریح کرد: زمانی که مواد اولیه باکیفیت و ارزان قیمت به دست تولیدکنندگان کشور برسد، آنان می توانند محصولات باکیفیت را به بازارهای جهانی عرضه کنند.
سعداللهی ادامه داد: مدیریت و نظارت بر هزینه های تولید و قیمت واقعی تمام شده محصولات داخلی مهم است.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان تصریح کرد: برخی محصولات داخلی از صفر تا صد در داخل کشور تولید می شود اما نظارت های کافی بر آن ها انجام نمی شود و قیمت تمام شده این محصولات بالا است.
وی تولید کالای ارزان و باکیفیت در کشور را مقدمه محقق شدن شعار سال ذکر و خاطرنشان کرد: حمایت و خرید مصرف کننده از آن تولیدات باکیفیت داخلی فرهنگ سازی شود.
سعداللهی افزود: خرید و مصرف کالای ایرانی در بین آحاد جامعه منجر به رونق چرخه تولید و برگشت نقدینگی به واحدهای صنعتی کشور می شود.

** جلوگیری از قاچاق کالا
سعداللهی مهم ترین عامل در تحقق رونق تولید را جلوگیری از قاچاق کالا برشمرد و افزود: جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی و مقابله با آن راهکار اساسی در تحقق شعار سال است.
وی اظهارداشت: قاچاق و واردات کالاهای مشابه تولیدات داخلی باعث بروز مشکلات جدی برای واحدهای تولیدی و صنعتی می شود تا جایی که برخی از این واحدها کمتر از ظرفیت محصول تولید می کنند.
رئیس انجمن صنایع استان سمنان تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان با جلوگیری از قاچاق و فعال سازی ظرفیت های تولید واحدها ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان را ایجاد می کنند.

** جبران کمبود نقدینگی تولیدکنندگان
وی با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: کاهش فروش محصولات داخلی سبب کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی کشور می شود که رفع این مساله نیازمند تسهیل در ارایه خدمت به تولیدکنندگان است.
سعداللهی تاکید کرد: نحوه ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان نیاز به بازنگری دارد چرا که برخی بانک ها وثیقه های سنگینی از تولیدکنندگان طلب می کنند.
وی یادآور شد: رفع تنگناهای اداری و تسهیل در ارایه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و صنعتگران باعث افزایش رونق تولید و تحقق شعار سال می شود.

** ضرورت به روزرسانی خطوط تولید با همکاری گمرک
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان با اشاره به فرسودگی خطوط تولید، بیان کرد: واردات ماشین آلات صنعتی با فناوری روز دنیا با توجه به برخی تحریم ها با مشکل مواجه است.
وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات، زمانی که با دور زدن تحریم ها دستگاهی به کشور بخواهد وارد شود، گمرک همکاری لازم را ندارد.
وی با بیان اینکه به روز رسانی تجهیزات صنایع کشور با خودتحریمی مواجه است، تاکید کرد: گمرک شرایط ورود دستگاه ها و فناوری های روز دنیا را برای تولیدکنتدگان و فعالان اقتصادی واقعی تسهیل و با این قشر همکاری کنند.
سعداللهی دستیابی به ثبات اقتصادی را در گروه تحقق شعار سال برشمرد و گفت: رونق تولید منجر به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می شود.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: باور به رونق تولید باید در تمام سطوح مدیریتی دولتمردان کشور به وجود بیاید تا با افزایش همکاری با تولیدکنندگان شعار سال محقق شود.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.