رضا ساسان فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوام اقتصادی جامعه بسیار به حمایت از تولیدات ملی بستگی دارد و چنانچه این مهم در کشور نهادینه شود مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی نیز برطرف می شود.
وی اظهار کرد: فرهنگ نادرستی از سال های گذشته مبنی بر کیفیت بالاتر کالاهای خارجی در کشور رایج شده و این در حالیست که کالاهای تولید داخل با نمونه های خارجی رقابت می کنند.
وی با تاکید بر اصلاح این فرهنگ توسط تمامی مردم و مسئولان ادامه داد: در حال حاضر می توان گفت شهرستان ساوه در تولید بسیار از اقلام مورد نیاز اساسی در حوزه های غذایی، نساجی، لبنی و مواد شوینده خودکفا شده و باید فرهنگ سازی لازم برای استفاده از این تولیدات ترویج شود.
ساسان فر گفت: اگر مردم کالای داخلی را خریداری کنند حیات اقتصادی بازار به عنوان شرط مهم بقای این واحدها، جان تازه ای می گیرد و نیازی به تزریق نقدینگی نیست.
وی از ورود کالای قاچاق را عاملی مخل در توسعه رونق تولیدات ملی دانست و بیان کرد: استقبال مردم از کالاهای تولید داخل سبب افزایش بنیه اقتصادی کشور می شود.
وی ایجاد پویش ' خرید کالای با کیفیت داخلی ' را اقدامی پسندیده دانست و گفت: مردم با اعتماد خود به کالای ایرانی و استفاده آن، بهترین ابزار برای مقابله با ورود کالای قاچاق و حمایت از کارگران زحمتکش داخل کشور هستند.
شرط بقای برند کالای ایرانی و حفظ و افزایش اشتغال در بنگاه های تولیدی، خرید ایرانی است.و در حالی که دو هفته تا آغاز سال جدید باقی مانده، فرصت مناسبی است که با خرید کالای ساخت داخل سنت «نو نوار شدن» را به جای آوریم و به پیشواز نوروز برویم.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.