رضا ساسان فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوام اقتصادی جامعه پیوستگی تنگاتنگی با حمایت از تولیدملی دارد و چنانچه این مهم در کشور نهادینه شود مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی نیز برطرف می شود.
وی اظهار کرد: فرهنگ نادرستی از سال های گذشته مبنی بر کیفیت بالاتر کالاهای خارجی در کشور رایج شده و این در حالیست که کالاهای تولید داخل با نمونه های خارجی رقابت می کند.
وی، با تاکید بر اصلاح این فرهنگ توسط تمامی مردم و مسئولان ادامه داد: شهرستان ساوه در تولید شماری از اقلام مورد نیاز اساسی در حوزه های غذایی، نساجی، لبنی و مواد شوینده خودکفا شده و باید فرهنگ سازی لازم برای استفاده از این تولیدات ترویج شود.
ساسان فر گفت: در شرایط فعلی برخی شرکت ها و واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی دارند و دولت باید با تزریق تسهیلات به آنان کمک کند، در صورتی که اگر مردم کالای داخلی را خریداری کنند، بازار به عنوان شرط مهم بقای این واحدها، تامین می شود و نیازی به تزریق نقدینگی نخواهند داشت.
وی افزود: در حالیکه بسیاری از تولیدات نساجی از چین و کشورهای آسیای شرقی ودر برخی موارد به صورت قاچاق وارد کشور می شود، بهترین واحدهای نساجی در کشور و ساوه فعال هستند و مردم باید با خرید محصولات متنوع و با کیفیت این واحدها، حمایت از تولید ملی را وظیفه ای همگانی تلقی کنند.
وی، همچنین جلوگیری از ورود و استفاده کالای قاچاق را عامل مهمی در راستای رونق تولیدات ملی دانست و بیان کرد: استقبال مردم از این کالاها، موجب افزایش ورود آن به کشور می شود.
وی ایجاد کمپین ' خرید کالای با کیفیت داخلی ' را اقدامی پسندیده دانست و گفت: مردم با اعتماد خود به کالای ایرانی و استفاده آن، بهترین ابزار برای مقابله با ورود کالای قاچاق و حمایت از کارگران زحمتکش داخل کشور هستند.
شرط بقای برند کالای ایرانی و حفظ و افزایش اشتغال در بنگاه های تولید ، خرید ایرانی است، در حالی که 2 هفته تا آغاز سال جدید باقی مانده، فرصت خوبی است که با خرید کالای ساخت داخل سنت «نو نوار شدن» را به جای آوریم و به پیشواز نوروز برویم.
با توجه به اهمیت این موضوع، خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمپین خبری «خرید کالای باکیفیت داخلی» را برای بهبود وضعیت تولید و معیشت کارگران ایرانی از 15 اسفند آغاز کرده است.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.