به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ دکتر قباد محمدی در آخرین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور استان کرمانشاه گفت: در چهار هزار و 100 بازرسی انجام شده در سال 97 بیش از 181 هزار قلم و هفتاد و یک هزار کیلوگرم کالای سلامت محور قاچاق، تقلبی و خارج از شبکه رسمی توزیع کشف شد.
وی افزود: داروهای شیمیایی، داروهای تحت کنترل، مخدر و روانگردان، داروهای گیاهی، مکمل های رژیمی و دارویی، فرآورده های غذایی و آشامیدنی قاچاق، مواد آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله کالاهای مکشوفه در سال 97 می باشد.
دکتر محمدی اظهار داشت: شرکت های توزیع، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه ها، عطاری ها، سالن های زیبایی بانوان، باشگاه های ورزشی از جمله مهمترین مکان هایی هستند که توسط حوزه مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه این معاونت مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی فرهنگ سازی و آموزش های عمومی را مهمتر و تاثیرگذار تر از برخورد و بازرسی دانست و عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی عمومی و ارتقاء سطح سواد سلامت در جامعه در سال 97 بیش از 23 هزار نفر ساعت آموزش عمومی و اختصاصی انجام شده است.
در پایان این جلسه، معاون غذا و دارو از مدیران دستگاه هایی که در سال 97 در امر مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور تلاش کرده اند قدردانی به عمل آورد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و کالاهای قاچاق از مرزهای غیررسمی وارد استان می شود.
در این استان 2 مرز رسمی و سه بازارچه مرزی فعال است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.