مدیرکل پیگیری‌های اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اولین محوری که در اقتصاد سالم کشور نقش اساسی دارد افراد جامعه است بطوریکه اگر افراد جامعه سالم و آگاه باشد اقتصاد جامعه نیر سالم خواهد بود.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، دکتر آزاد امروز پیش از ظهر در کارگاه هم اندیشی و آموزشی پیشگیری از وقوع تخلفات اقتصادی در استانداری اردبیل به نقش حمایتی سازمان تعزیرات حکومتی در حفظ حقوق شهروندان اشاره کرد وافزود: زمانی جامعه از نظر اقتصادی و فرهنگی سالم خواهد بود که افراد جامعه مسائل پیرامون خود آگاه بوده و به آن تعهد داشته باشند بنابراین چیزی که برای اقتصاد سالم نیاز هست انسان سالم و آگاه است . 
مدیرکل پیگیری‌های اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی کشور نقش بانوان را در حیطه اقتصادی تاثیرگذار عنوان و بیان کرد: خداوند بهترین خصلت خود یعنی پرورش را در ذات بانوان قرار داده است و این اولین گام را برای داشتن جامعه سالم و اقتصاد سالم رقم می‌زند چرا که آگاهی از مسائل پیرامون ابتدا از جوامع کوچک از جمله خانواده آغاز شده سپس به مدرسه دانشگاه و جامعه تسری می یابد پس اگر به تربیت فرزندان و پروروش آنان توجه داشته باشیم جامعه سالم را خواهیم داشت. 
آزاد قرآن را بزرگترین دانشنامه و الگوبرداری عنوان کرد و گفت: الگوهای بسیار زیادی در قرآن برای کسب و کار سالم مطرح شده است که برای حفظ ارزش‌های اخلاقی در حوزه فعالیت اقتصادی اولین گام است .   مدیرکل پیگیری‌های اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی، به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات افتصادی در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت روانی و قاچاق کالا حامی حقوق مصرف کنندگان است، تصریح کرد: در تربیت هوشمندانه مادران اصلی‌ترین نقش را دارند و امروز بانوان نقش بسیار خطیری در توسعه و سلامت اقتصاد جامعه دارند .   آزاد چگونه بخریم، چگونه هزینه کنیم و از کجا بخریم را مهمترین محور در خرید محصولات عنوان و اضافه کرد: اگر بتوانیم خانواده را با دخل و خرج ارتباط دهیم باید نقشه راه داشته باشیم و در چگونه خریدن، از کجا خریدن سازمان تعزیرات حکومتی حامی حقوق شهروندان است تا یک خرید آگاهانه داشته باشند . 
وی تاکید کرد: در خرید کالا همواره به برخی برچسب‌ها از جمله تاریخ تولید، تاریخ انقضا، تایید اصالت، پروانه کسب، ادرس تولید کننده و ... توجه داشته باشیم تا در سلامت جسمی و اقتصادی نقش داشته باشیم .   مدیرکل پیگیری های اجتماعی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه عدم آگاهی فروشنده و خریدار در بیشترمواقع زمینه تخلفات اقتصادی را فراهم می کند، ادامه داد: در خرید از واحد صنفی توجه داشته باشید که حتما مجوز فعالیت داشته باشد و در صورت عدم مشاهده تابلو مجوز، از مدیر واحد صنفی مجوز لازم را درخواست نمایید واز خرید خود مطمئن باشید . 
آزاد بیشترین پرونده در واحدهای صنفی را گرانفروشی عنوان کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی باید ریز فعالیت‌هایی که به تصویب اتحادیه خود رسیده است را باید به مشتری ارائه دهد و ارائه صورتحساب، داشتن پروانه کسب، استفاده از مواد مرغوب در کالا و داشتن استاندار از جمله موارد ضروری است که در خرید از واحد صنفی باید مورد توجه و در خواست خریدار باشد . 
وی از بانوان شرکت کننده در این کارگاه خواست، به غیر از کار آرایش و پیرایش به آرایشگاهها مراجعه ننمایند چراکه کارهای تخصصی از جمله تاتو، تزریق بوتاکس و یا برخی درمان‌های پوستی کار متخصصان و پزشکان است و مراجعه با این درخواست‌ها به آرایشگاهها زمینه بروز مشکلات جبران ناپذیر را فراهم می کند و همچین توصیه می شود به هیچ عنوان از داورهای لاغری و زیبایی اندام از آرایشگاهها تهیه نکنید .   در ابتدای این کارگاه، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز با اعلام اینکه زنان نیمی از جمعت کشور ا تشکیل می دهد و باید برای فعالیت‌های اقتصادی این قشر عظیم برنامه مدون داشته باشیم، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی زنان امروز در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشورمان وارد عرصه فعالیت شده‌اند اما در برخی از عرصه‌ها فعالیت‌ها پر رنگ و در برخی از عرصه‌ها تا حدودی کم رنگ است . 
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی جهت رسیدن به توسعه پایدار باید از تمامی نیروهای انسانی از جمله توانمندی‌های بانوان نیز استفاده کرد چرا که بانوان اهرم اصلی اقتصاد در خانواده بوده و نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارند . محمدلو راه اندازی کسب و کار با مدیریت زنان در جامعه را رو به افزایش اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل 54 واحد صنعتی تحت مدیریت بانوان فعالیت می کند و 200 تعاونی با 1000نفر عضو، 59 صندوق خرد با 1816 نفر عضو با 480 میلیون تومان سرمایه نشان از حضور توانمند بانوان استان اردبیل در عرصه اقتصادی استان است 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.