حمیدرضا داوودیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: چشمه علی، نعیم آباد، سرکویر و ساختمان اداری جمعیت هلال احمر، چهار پایگاه امداد و نجات شهرستان در تعطیلات نوروز است.
رئیس جمعیت هلال احمر دامغان ادامه داد: 50 نیروی امدادگر داوطلب در پایگاه های هلال احمر دامغان فعالیت می کنند که به صورت میانگین در هر روز 14 کشیک در پایگاه ها حضور دارند که این آمار در تعطیلات نوروز، افزایش پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر دامغان از 25 اسفند 97 آغاز شد و تا 17 فروردین سال 98 ادامه دارد، تصریح کرد: 90 امدادگر و راهنمای مسافران نوروزی شامل 70 مرد و 20 زن در طرح نوروزی هلال احمر دامغان مشارکت دارند.
وی به برپایی 2 ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: پایگاه های نوروزی دامغان در زائرسرای قمر بنی هاشم (ع) و مرکز هلال احمر مستقر هستند که بیش از هشت هزار برگ آموزشی امدادی و نقشه راهنما در این پایگاه‌ ها توزیع می‌شود.
داوودیان به برنامه های هلال احمر در نوروز 98 اشاره کرد و گفت: توزیع برگه های تبلیغاتی، برپایی ایستگاه سلامت، برپایی پایگاه موقت امداد و نجات ویژه خواهران، اجرای طرح فضای دوستدار کودک با بیان داستان برای کودکان و ایستگاه نقاشی، از مهمترین برنامه‌های نوروزی هلال احمر دامغان است.
رئیس جمعیت هلال احمر دامغان، از استقرار بالگرد امدادی در هلال احمر دامغان خبر داد و افزود: یک فروند بالگرد هلال احمر در پایگاه امداد و نجات نعیم آباد دامغان به منظور امدادرسانی به موقع به سانحه دیدگان حوادث جاده‌ای مستقر است و سه دستگاه خودرو در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای دامغان ویژه تعطیلات نوروز 98 به کار گرفته شده است.
داوودیان گفت: در نوروز 97، چهار هزار نفر از مسافران با حضور در پایگاه‌ های راهنمای مسافران، از خدمات و راهنمایی هلال احمر برخوردار شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر دامغان تصریح کرد: ارائه خدمات امدادی و درمانی به 30 مصدوم، اسکان 100 نفر از همراهان مصدومان حوادث جاده‌ ای و در راه ماندگان از جمله اقدامات هلال احمر دامغان در نوروز 97 است.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 200 نفر از جوانان دامغانی عضو جمعیت هلال احمر دامغان هستند، هلال احمر دامغان 150 امدادگر مرد و زن ارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.