به گزارش ایرنا، حسن شکراللهی روز شنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان سمنان، افزود: طرح ملی امداد و نجات ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سال 98 همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 17 فروردین ماه 98 ادامه دارد.
وی بیان کرد: اقدامات جمعیت هلال احمر در اجرای این طرح ملی در 2 بخش جوانان و امداد و نجات برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به اقدامات در بخش جوانان، ادامه داد: در وروی‌های تمام شهرستان‌ها و مکان‌های پرجمعیت استان، 16 پایگاه راهنمایان مسافران نوروزی، هفت فضای دوستدار کودک، هشت ایستگاه سلامت، هفت پایگاه سحاب و 16 خیمه اقامه نماز با حضور جوانان هلال‌احمر برای رفاه حال مسافران ورودی به استان سمنان برپا می شود.
شکراللهی تصریح کرد: 50 امدادگر داوطلب در بخش جوانان در طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر با هدف کاهش تلفات و حوادث جاده ای نوروز 98 در زمان های پرتردد تعطیلات نوروزی حضور دارند.
وی با اشاره به اقدامات بخش امداد و نجات این جمعیت در روزهای نوروز 98، خاطرنشان کرد: یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر سمنان در نوروز مجموعه وظایف خود را در قالب بخش های مدیریت، پشتیبانی، بخش پزشکی و فوریت، بخش نجات و بخش جستجو انجام می دهد.
به گفته وی، پنج مرکز کشیک اضطراری در شعبه های شهرستانی و یک مرکز کنترل جمعیت هلال احمر در مرکز استان سمنان آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی 98 است.
وی اضافه کرد: 80 امدادگر در این بخش به صورت شبانه روزی در طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر به منظور کاهش سوانح جاده ای نوروز 98 در استان سمنان به گردشگران در این روزها به هموطنان امدادرسانی می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات در تعطیلات نوروزی در استان سمنان، ابرازداشت: این جمعیت با اورژانس به منظور جلوگیری از موازی کاری و سرعت بخشی به امدادرسانی در محورهای مواصلاتی این استان همکاری و هماهنگی لازم را دارد.
شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی می توانند با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.