بهروز کارخانه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد نیرو در قالب 15 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و نیز امداد هوایی هلال احمر برای اجرای طرح ایمنی و خدمات سلامت مسافران نوروزی در این استان فعال هستند.
وی اضافه کرد: البته بالگرد امداد هوایی هلال احمر همدان در حال حاضر در زنجان مستقر است و از ششم تا پایان تعطیلات در همدان فعالیت امدادی خواهد داشت.
کارخانه ای بیان کرد: 21 خودرو آمبولانس، 10 خودرو امداد و نجات، 12 خودروی کمکی نیز در ایستگاه های هلال احمر همدان مستقر هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: در طرح 20 روزه نوروزی جمعیت هلال احمر همدان در مجموع 2 هزار و 300 امدادگر و نجات گر در روز فعالیت خواهند داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح فرشتگان رحمت و نیز طرح نیابت در سطح استان همدان گفت: در طرح فرشتگان رحمت با تامین بسته های حمایتی به 800 نیازمند کمک شد و در طرح نیابت سرکشی به سالمندان را در دستور کار داشتیم.
کارخانه ای به اجرای طرح سحاب در همدان اشاره و اضافه کرد: در این طرح امدادگران به وسیله دوچرخه در سطح شهر به ویژه پارک ها تردد می کنند و علاوه بر کمک های اولیه، راهنمایی های لازم را به مسافران نوروزی ارایه می دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان پیرامون امدادرسانی اضطراری به مسافران نوروزی گفت: اسکان اضطراری در طبقه دوم 12 پایگاه امدادی سطح استان پیش بینی شده که قابلیت اسکان بین یکصد تا 200 تن را دارند.
وی افزود: افزون بر این حسینه ها و مدارس سطح استان نیز شناسایی شده اند تا نسبت به انتقال مسافران و تامین وسایل گرمایشی نظیر پتو و سایر نیازها در مواقع اضطراری اقدام شود.
کارخانه ای ایجاد خیمه های نماز و بازی کودک را از دیگر اقدام های انجام شده در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر همدان برشمرد.
طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان همدان از 22 اسفند آغاز شده و تا 17 فروردین ادامه دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.