محمد اطهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری 443 مصدوم و چهار کشته در کشور برجا گذاشت.
وی با بیان اینکه 33 درصد از آسیب های حوادث چهارشنبه سوری ناشی از انفجار مواد آتش زا در ناحیه چشم است، گفت: با توجه به شرایط هیجانی موجود در بین کودکان و نوجوانان، والدین در این روزها بیشتر از کودکان خود مراقبت کنند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و اصحاب رسانه حساسیت ها در رابطه با خطرهای استفاده از مواد آتش زا در چهارشنبه سوری به کودکان اطلاع رسانی شود.
اطهری تصریح کرد: گفت و گو های کلامی والدین و فرزندان در رابطه با آسیب های جدی چهارشنبه سوری با فرزندان در این ایام تقویت شود.
وی اضافه کرد: 60 درصد از مصدومان حوادث تلخ چهارشنبه سوری گروه های سنی 6 تا 18 سال هستند و والدین رفتارهای کودکان را در این روزها با مهربانی رصد کنند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و حوادث پرخطر باید در دستور کار اقشار جامعه قرار گیرد و تبلیغات گسترده ای در رابطه مشکلات ناشی از مواد آتش زا در چهارشنبه سوری انجام شود.
به گزارش ایرنا، در حوادث چهارشنبه سوری سمنان در سال گذشته 19 تن مصدوم شدند که از این تعداد 18 تن به صورت سرپایی مداوا و یک پیرمرد 60 ساله به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه چشم در بیمارستان معتمدی گرمسار بستری شد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.