به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اقتصاد درون زا یعنی اینکه تولید داخلی را رونق دهیم و چشم به اقدامات اروپایی ها نداشته باشیم.
وی با اشاره به موضوع برجام، بسته اروپایی، پالرمو و FATF و بیانیات رهبری در این خصوص، تاکید کرد: تفکر خردمندانه همراه با شجاعت و تیزهوشی در تصمیم گیری های مهم بسیار لازم است تا کشور از مشکلات اقتصادی عبور کند.
حجت الاسلام عالی با بیان اینکه نباید به اروپایی ها اعتماد کنیم، گفت: راه چاره کشور عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون زا و متکی بودن به تولید داخلی است بر این اساس خودمان باید به فکر خودمان باشیم.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز عملیات های بدر و خیبر، گفت: باید روحیه جهاد و شهادت در جامعه تقویت و احیا شود.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به رشادت های شهید مهدی باکری در دفاع مقدس ادامه داد: این شهید شجاع در راس نیروها فرماندهی می کرد و فراتر از یک فرمانده بود.
وی همچنین با بیان مشکلات کم آبی در کشور، اظهار داشت: در آستانه عید و سنت خانه تکانی در این ایام مراقب میزان مصرف آب باشیم و از اسراف دوری کنیم زیرا کشور دچار مشکلات خشکسالی و کم آبی است و بر این اساس صرفه جویی آب یک وظیفه همگانی است.
حجت الاسلام عالی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، گفت: در چهارشنبه سوری حفظ امنیت جانی همگان ضروری است و این با موضوع جشن، سرور و شادی منافاتی ندارد.
وی اضافه کرد: اسلام نیز مخالف نشاط، سرور و شادی نیست بلکه جشن هایی که با لهو و لعب همراه باشد و موجب آسیب های اجتماعی و آسیب های بدنی افراد شود مخالف است.
وی با سفارش به اینکه مراقب سلامتی خود و اطرافیان باشید، ادامه داد: همه ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد قطع شدن اعضای بدن، نابینایی، سقط جنین و آسیب های مختلف بدنی در بیمارستان ها هستیم بر این اساس خانواده ها مراقب فرزندان و نزدیکان خود باشند تا آسیبی به آنها نرسد.
وی همچنین با بیان ضرورت کمک به نیازمندان و فقرا در آستانه سال نو و هفته احسان و نیکوکاری، گفت: دستگیری از مستحقان، محرومان و نیازمندان جزو وظایف انسان دوستانه است و در آیات و روایات به آن تاکید شده است، بر این اساس مشارکت در این هفته اجر اخروی دارد.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به انتصاب حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی به ریاست قوه قضائیه و تبریک این انتصاب، اظهار داشت: برای نخستین بار از داخل دستگاه قضایی فردی به ریاست آن برگزیده می شود.
حجت الاسلام عالی با اشاره به سوابق حجت الاسلام رییسی، ادامه داد: در دوران امام راحل(ره) نیز وی از عهده ماموریت های خطیری که به او سپرده شده بود به خوبی برآمد .
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه رجب فضیلت های این ماه را برشمرد و میلاد پربرکت امام محمدباقر(ع) را به شیعیان تبریک گفت.
حجت الاسلام عالی در ادامه از شهرداری ها خواست تا در ایام پایان سال با دستفروشان با رافت بیشتر برخورد کنند.
/3071/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.