حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید برای حل مشکلات موجود جهاد کنند.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن هوشیاری مردم در مقابل توطئه های دشمن، مقاومت و ایستادگی در برابر سختی ها، مراقبت نیرو های امنیتی در زمینه افراد نفوذی، از جمله مواردی است که باید برای حل مشکلات موجود در سرلوحه امور قرار گیرد.
وی گفت: فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی و کید دشمنان محکوم به سقوط است و دشمنان هیچ گاه برای جان و مال مردم ارزشی قائل نیستند.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به حملات چهار سال گذشته آل سعود به یمن با همراهی 10 کشور و با پشتوانه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، افزود: یمن 24 میلیون نفر جمعیت دارد و در این مدت حملات کشور های مختلف موجب کشته شدن 50 هزار نفر شد که 2277 نفر آنان زن و 3527 نفر آنان کودک بودند.
وی اظهار داشت: 16 هزار نفر در این چهار سال به دلیل کمبود غذا، دارو و خدمات پزشکی جان خود را از دست دادند و چهار میلیون نفر نیز آواره شدند.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده های شهدا گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به توطئه های دشمنان در سال 98 اشاره کردند و در بررسی ها به این نتیجه می توان رسید که دشمن برای حملات و توطئه های سال آینده خود به کشور از پنج طریق استفاده می کند.
وی ادامه داد: عملیات پنهانی شامل جاسوسی و ترور شخصیت ها، استفاده از فضای مجازی و عملیات های تخریبی سایبری در حوزه بانکی، مراکز دولتی و امثال آن، ایجاد ناامنی در مرزها، هدایت کشور به سوی اختلافات قومی و استفاده از تنگناهای معیشتی از جمله راه های مورد استفاده دشمن در توطئه افکنی است.
حجت الاسلام فرزانه اظهار داشت: همچنین در این میان دشمن به شدت تلاش خواهد کرد از اختلاف طبقاتی مسئولان با مردم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی سوء استفاده کند.
وی گفت: در این راستا به رخ کشاندن زندگی اشرافی برخی مسئولان، اشاره به رفتارهای آقازاده ها و بستگان مسئولان، رانت های میلیاردی برخی مسئولان از راه های مورد استفاده دشمن خواهد بود.
وی همچنین با توصیف وضعیت بازار افزود: دشمن به شدت تلاش خواهد کرد از بحران های اجتماعی به نفع خود برای آشوب استفاده کند و با افزایش آسیب های اجتماعی لطمات فراوان به جامعه وارد کند.
وی اظهار داشت: هرچه آسیب های اجتماعی مانند بیکاری طولانی تر شود، آسیبهای ناشی از آن در جامعه گسترده تر و جبران ناپذیرتر خواهد شد.
وی گفت: با توجه به تنگناهای معیشتی موجود و مشکلات مردم مسئولان باید منافع و حل مشکلات مردم را اولویت خود قرار دهند و در این زمینه هوشیار باشند.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به پنجم دی ماه و روز واگذاری مسئولیت امنیت هواپیمایی کشور از سوی امام خمینی (ره) به سپاه پاسداران، افزود: موفقیت سپاه در این حوزه تا بدانجاست که از سال 63 و زمان واگذاری این مسئولیت تا کنون 140 فقره هواپیما ربایی دشمن ناکام و ناموفق بوده است.
وی اظهار داشت: حضور و فعالیت سپاه در عرصه های مختلف ارزشمند و موثر بوده و شدت دشمنی دشمنان نیز نشانگر این مهم است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.