به گزارش ایرنا، نامگذاری روزی به نام تکریم مادران و همسران شهدا در تقویم رسمی کشور فرصتی برای گرامیداشت مقام و منزلت مادران و همسران بزرگواری است که با ازخودگذشتگی به منظور حفظ و پاسداری از ارزش ‌های دینی و انقلابی، جان فرزند و همسر عزیز خویش را در راه خدا نثار کردند و عظمت این ایثار به قدری است که در قلم نمی گنجد.
13 جمادی الثانی روز تکریم مادران و همسران شهدا، فرصتی برای ارج نهادن به زحمت ها و جسارت شیر زنان ایرانیست که با تربیت فرزندانی شایسته، در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه آفریدند.
این روز، روز تکریم از همسران و مادرانی فداکاری است که به ندای پیر مراد خود معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و دفاع از خاک وطن و حفظ ایران اسلامی را بر عشق و دلبستگی خاکی خود ترجیح دادند و شیرمردان خود را به جبهه نبرد حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی با آب و قرآن مجید بدرقه کردند.
13 جمادی الثانی روز تکریم نو عروسانی است که با رشادت و شهامت در زمان هشت سال جنگ تحمیلی همسران خود را با یک پیشانی بند یا حسین(ع) به میدان جنگ برای دفاع از مرز و بوم ایران عزیز فرستادند و هراسی از تنهایی نداشتند چرا که دل به خدا بسته بودند.
آری 13 جمادی الثانی روز نکوداشت صبر و استقامت همسران و مادران شهدای مدافع حرم است، همسرانی که دشواری ها را به جان خریدند و اکنون نیز سربلند و سرافراز در تمام عرصه های مختلف کشور حضوری پررنگ دارند.
به راستی که روز تکریم از مادران و همسران شهید روز مبارکی برای یادآوری افتخارها و دلاوری های شیر زنان ایرانی در طول تاریخ است که با شهامت خود حماسه جاوید آفریدند.

** مادران شهدا اسوه های شکیبایی و شهامت
مادر شهید محمد شرفیه از شهدای دفاع مقدس گفت: پسرم حدود ۱۵ سال بیشتر سن نداشت که به عشق دفاع از خاک میهن اسلامی رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
معصومه رحمانی افزود: شهید شرفیه کوچکترین پسر خانواده و دردانه مادر بود که جنگ تحمیلی موجب شد این جگر گوشه از مادرش دور شود.
وی ادامه داد: پسرم پاره تنم و عزیز دلم بود اما دفاع از خاک میهن اسلامی وظیفه ای واجب بر دوش هر مسلمان است و برای انجام وظیفه پای بر عشق مادری گذاشتم و با تکیه بر خدای مهربان و بخشنده، فرزندم را برای حضور در جبهه های جنگ به منظور دفاع از خاک ایران اسلامی بدرقه کردم.
رحمانی تصریح کرد: فرزندان ما برایمان عزیز بودند اما برای تحقق آرمان های والای انقلاب جان نثاری کردند و اکنون بر هر جوان ایرانی زن و مرد واجب است به پای خون شهدا و آرمان های انقلاب پای بند بمانند.

**حضرت زینب(س) الگوی مادران و همسران شهدا
همسر شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از شهدای مدافع حرم نیز گفت: همسرش در انتخاب انسانیت و عاطفه ، راه انسانیت برای رضای خدا را برگزید و به قول خودش امانت 30 ساله خداوند را در این راه به خدا بازگرداند.
معصومه گلدوست با بیان این که ثمره زندگی مشترکش 2 دختر کوچک است، خاطر نشان کرد: اکنون با گذشت زمان و بزرگتر شدن کودکان نبود شهید بیش از پیش احساس می شود و کودکانش با دیدن پدر بچه های دیگر دائم این سوال را می پرسند که پدر ما کجاست؟
وی با بیان این که دوری از همسر و به دوش کشیدن مسئولیت زندگی یک تنه دشوار است، اما دفاع از اسلام از هر خواسته و عشقی بالاتر است ابراز داشت: حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب (س) و مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) نمونه ای از شیر زنان تاریخ اسلام هستند که مصیبت ها تحمل کردند و برای رضای خدا شهامت، رشادت و دلاوری از خود به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: اکنون وظیفه ماست چراغ راه این بزرگواران را با صبوری و استقامت روشن نگاه داریم.
همسر شهید مدافع حرم ادامه داد: انسان برای رسیدن به عشق معبود باید از عشق زمینی بگذرد و شهید برای دفاع از حرم آل الله و رسیدن به تعالی و کمال جان خود را در راه رضای خدا فدا کرد.
همسر شهید مدافع حرم در توصیه به جوانان با بیان این که حجاب معیار مهمی برای استحکام زندگی جوانان است و اولین تاثیر حجاب حفظ حرمت و حریم کل جامعه است، افزود: حجاب مساله ای فردی نیست بلکه حرکتی فردی است که به سود سلامت کل جامعه تمام می شود.
استان سمنان 30 شهید مدافع حرم دارد.
استان سمنان 2 هزار و 752 شهید در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم کرده است و هفت هزار و 549 نفر از جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان سمنان را خانواده شهدا تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور، روز 13 جمادی‌الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که ام البنین (س) مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل العباس(ع) در چنین روزی به دیار حق شتافت.
مادر حضرت ابوالفضل (ع) تمام زندگی خود را وقف حمایت از ولایت کرده بود و به واسطه بردباری و شکیبایی مثال زدنیش در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش و ادای دین به اسلام در زمره فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.