به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت ‎الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در «همایش بین ‎المللی پژوهش های قرآنی» در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم،‌ افزود: اگر حرکت این ملت بر مدار قرآن کریم و مبانی الهی نبود، به طور قطع این انقلاب با این عظمت با این شرایط جهانی و جهت بندی قدرت‎ های بزرگ جهان محقق نمی‎ شد.
وی اضافه کرد: جهت دیگر انقلاب ما آن است که این مردم به یاری دین خدا شتافتند و خداوند نیز بشارت داده است که این حرکت که با حضور همگانی مردم و با نیت یاری دین حق انجام شده است به طور قطع به پیروزی خواهد رسید.
وی بیان کرد: این انقلاب تا زمانی ساری و جاری است که مردم به این مبانی قرآنی پایبند باشند و به حکم الهی تن دهند؛ کسانی که زیربار حکم الهی نروند در جرگه کفار خواهند بود و اگر ما می‎ خواهیم انقلابی بمانیم باید به حکم الهی تن دهیم.
وی گفت: رعایت اصول و ارزش ‎ها از دیگر مسائلی است که در انقلابی بودن با ماهیت و نگاه قرآنی نقش آفرین است؛ امام علی(ع) ویژگی ‎های توفیق جامعه دینی را بیان کرده است که 2 رکن آن در خصوص شایسته سالاری است و 2 رکن دیگر آن مرتبط به حفظ اصول و عمل به آن است.
حسینی بوشهری اظهارکرد: هدف گیری آرمان‎ های انقلاب از دیگر اصولی است که انقلابی ماندن ما را تحکیم خواهد کرد؛ همیشه باید نگاه ما به قله‎ ها باشد و همت بلند داشته باشیم و در همین حال حقوق مردم جامعه را نادیده نگیریم.
وی تاکید کرد: انقلاب ما برای بازگرداندن حقوق درماندگان، فقرا و کسانی است که حق آن ها ضایع شده است، بود؛ روح قرآن بیان می ‎کند که باید در عرصه‎ هایی که در آن، آفت زدگی ایجاد شده است اصلاح انجام شود.
وی شاخصه دیگر انقلابی ماندن را عزت اسلامی بیان و اضافه کرد: استقلال کشور و زیر یوغ بیگانه نرفتن و دست دوستی به دشمنان ندادن از دیگر ویژگی‎ های ماندگاری انقلاب است؛ کسانی که دست دوستی به جبهه بیگانه دراز می‎ کنند و با آن ها سر یک سفره می‎ نشینند نمی ‎توانند خود را مومن و انقلابی بدانند.
امام جمعه موقت قم گفت: شاخصه چهارم انقلاب اسلامی، تبعیت نکردن از دشمن است که رهبر معظم انقلاب آن را جهاد کبیر دانستند؛ شاخصه پنجم انقلابی ماندن نیز تقوای دینی و سیاسی است.
وی تاکید کرد: در حالی می ‎توانیم انقلاب خود را به جلو هدایت کنیم که این اصول را رعایت کنیم.
حسینی بوشهری با اشاره به این که بیش از یک هزار آیه در خصوص شخص حضرت موسی(ع) در قرآن بیان شده است، گفت: فلسفه این همه آیه در خصوص انبیای الهی به این دلیل است که مردم الگوی رفتاری خود را از انبیای الهی برگیرند؛ قرآن کریم، الگوهای اصیل خود را در حوزه زنان و مردان ارائه می ‎ دهد.

** 421 مقاله پیرامون قرآن و فرهنگ انقلابی به دبیرخانه همایش رسید
دبیر همایش پژوهش‎ های قرآنی نیز در این همایش گفت: 421 مقاله در حوزه قرآن و انقلاب اسلامی به دبیرخانه همایش پژوهش‎های قرآنی رسیده است.
حجت ‎الاسلام محمد نقیب افزود: پژوهشگران و اندیشمندان 20 کشور جهان در این همایش حضور یافتند که از جمله آن ها می ‎توان به استادانی از دانشگاه‎های تونس، عمان، عراق، کانادا، انگلستان، روسیه و آفریقای جنوبی اشاره کرد.
وی بیان کرد: مهم ترین دلیل تثبیت موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ قرآن کریم، تاکید رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‎ های علمیه بود که باعث شد که موضوع همایش دهم، با همین عنوان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: در این مسیر با 40 دانشگاه کشور و 20 دانشگاه از کشورهای مختلف تفاهم نامه امضا شد؛ از 20 کشور از جمله آمریکا، مالزی، سوریه، هندوستان، روسیه ،استرالیا، ایتالیا و نیوزلند مقاله هایی به دبیرخانه این همایش رسید.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.