حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی نودهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در درمیان ایام اعتکاف را فرصت مغتنمی برای بازگشت به سوی خدا دانست و اظهار داشت: برگزاری مراسم اعتکاف همه ساله منبع خیرات و برکات بی‌نظیری برای مردم و معتکفان است.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و 377 نفر در 35 مسجد شهرستان درمیان معتکف شدند که از این تعداد هزار و 64 نفر زن و 313 نفر مرد بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان افزود: از این 35 مسجد  4 مسجد شهری و 31 مسجد روستایی بوده است.

نودهی از حضور 20 روحانی در جمع معتکفان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، احکام و مسائل روز از مهمترین برنامه‌های روحانیون در جمع معتکفان بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 75 نفر در شهرستان درمیان معتکف بودند اظهار داشت: در اعتکاف سال جاری 1377 نفر شرکت کردند که این نشان دهنده رشد 28 درصدی جمعیت معتکفان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های اعتکاف رایگان بوده است گفت: با زمینه‌سازی بسیار خوب و همکاری خیرین توانستیم هزینه‌های اعتکاف را پرداخت کنیم و فضایی معنوی و پربار را ایجاد کنیم.

رشد 10 درصدی آمار معتکفان در شهرستان قاین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین با اشاره به استقبال پرشور جوانان و نوجوانان از مراسم معنوی اعتکاف گفت: تعداد معتکفان شهرستان قاین با رشد 10 درصدی روبه‌رو بوده است.

حجت‌الاسلام احمد علیپور با اشاره به حضور 224 نفر در مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان قاین اظهار داشت: اعتکاف امسال در این شهرستان رشد 10 درصدی داشته است.

وی افزود: اعتکاف امسال در 31 مسجد برگزار شده که از این تعداد 8 مسجد شهری و 23 تا روستایی بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی قاین ادامه داد: در این مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر حلقه‌های معرفتی و صالحین، انس با قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی، مشاوره دینی و جلسات تدبر در قرآن برگزار شد.

علیپور تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار نفر معتکف در مساجد شهرستان قاین حضور پیدا کردند اما امسال 274 نفر به آمار سال گذشته افزوده شده که این امر نشان دهنده توجه هر چه بیشتر مردم به این مراسم معنوی است.

وی با بیان اینکه برای ایام اعتکاف روحانیون بومی و مستقر را سامان‌دهی کردیم گفت: از 2 هزار و 274 معتکف امسال هزار و 840 نفر خواهر و 434 نفر برادر بوده‌اند.

کارگاه گیاهان دارویی در امامزاده سیدنالحسین(ع) نهبندان برگزار شد

کارگاه آموزشی گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در قالب اردوی آموزشی برای بیش از 150 نفر از زنان منطقه در امامزاده سیدنالحسین(ع) نهبندان برگزار شد.

مدرس دوره در این کارگاه، گفت: آموزش کاربرد 40 گونه گیاه دارویی رایج منطقه همراه با مصادیق مصرف آن از آموزش‌های این دوره بود.وی ادامه داد: آگاهی از کاربرد گیاهان دارویی برای افراد مهم است به گونه‌ای که آشنایی مختصر با گیاهان منطقه در پیشگیری و درمان اولیه برای بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌ها موثر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 619941
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.