به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس امینی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم همکاری عموم مردم برای تحقق شعار سال جدید اظهار داشت: مردم و مسئولان نظام با همکاری و تعامل با یکدیگر می‌توانند اهداف مهم اقتصاد مقاومتی را در سطح کلان به تحقق برسانند.

وی افزود: تنها راه رفع بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که این مهم تنها با همکاری متقابل مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به گسترش ابعاد معنوی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اعتکاف و استقبال جمعیت کثیری از افراد در قشر جوان و نوجوان مصداق بارزی از گسترش روحیه انقلابی در بین تمام جوامع مردمی در سراسر کشور است.

امینی با تأکید بر اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم گفت: حضور جوانان در مساجد و شرکت در مراسم‌ها و مناسک مذهبی مانند اعتکاف می‌تواند بسیاری از نقشه‌های دشمن را خنثی کند و در مقابل تهاجم‌های فرهنگی کشور را حفظ کند.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه شاهرود نیز در این شورا از برگزاری نمایش فصل شیدایی در شاهرود خبر داد و گفت: این گروه نمایشی از ششم اردیبهشت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سرهنگ حسین یار محمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: در بیشتر موارد نمایش فصل شیدایی در مرکز هر استان برگزار می‌شد، اما در شهرستان شاهرود به‌عنوان اولین شهرستانی است که افتخار میزبانی از این گروه نمایشی را در استان دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری اداری و ایجاد شرایط مطلوب برای دعوت از این گروه نمایشی بر اساس یک برنامه‌ریزی از 25 اسفندماه آغازشده، اذعان کرد: این نمایش از سوی مهنا (مرکز هنرهای نمایشی انقلاب) پشتیبانی و اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه شاهرود نمایش فصل شیدایی را یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های کشور دانست و گفت: استقبال پنج هزار مخاطب برای دیدن نمایش فصل شیدایی در شهرستان شاهرود هدف‌گذاری شده است.

سرهنگ یار محمدی از نمایش وقایعی از زمان آغاز تاریخ بشریت در فصل شیدایی خبر داد و گفت: این نمایش با حمایت ناحیه مقاومت بسیج شاهرود و سازمان هنری رسانه‌ای اوج در شاهرود برگزار می‌شود و 70 نفر بازیگر اصلی دارد و 120 بازیگر شاهرودی نیز با آنان همکاری می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود نیز از برگزاری اعتکاف در 56 مسجد شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: 34 مسجد از شهرهای شاهرود و 22 مسجد از روستاهای توابع این شهرستان برای برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی‌شده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید عبداللهیان با اشاره به استقبال بالای جوانان شاهرودی برای ثبت‌نام در اعتکاف خاطرنشان کرد: پنج هزار و 131 نفر در این مراسم شرکت کردند و 80 درصد از جمعیت معتکفان جوانان و نوجوانان بودند.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف امسال از رشد 17 درصدی برخوردار بود و اعزام مبلغ، مشاوران مذهبی و خانواده، برگزاری مراسم قرائت قرآن و غیره از مهم‌ترین برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619794
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.